La Junta de Govern d'Olot d'aquest matí ha aprovat el plec de clàusules administratives que han de regir la contractació en arrendament d'una nau industrial per poder-hi posar els dos vagons del tren d'Olot que estan sota un cobert d'un magatzem de la perifèria des del 2007.

El regidor d'Urbanisme, Jordi Alcalde (CiU), ha explicat que el motiu del lloguer de la nau és fer una segona i definitiva fase de restauracio dels vagons i tenir-los ben guardats. També ha explicat que la nau acollirà d'altres associacions, com l'Agrupació de Pessebristes.

Els vagons van ser construïts a Anglaterra el 1901 i durant molts d'anys van fer el servei de cotxes de tercera classe per als viatgers que anaven d'Olot a Girona o a la inversa. Quan es va acabar l'existència del tren els vagons van marxar d'Olot i van anar a parar a un càmping de Madrid per servir de cases mòbils de lloguer

Una associació dedicada a la recuperació i difusió d'elements de la història del ferrocarril se'n va adonar i els va comprar. Després, els va cedir a Olot en base a un pagament i un compromís de manteniment.

Fa pocs mesos, l'Ajuntament va establir el darrer compromís de pagament a l'associació i ara els vagons són seus. La idea és que un cop estiguin ben restaurats, l'Ajuntament els pugui exposar en condicions juntament amb la locomotora 2, la qual sempre ha estat propietat d'Olot, però està cedida a un centre de conservació i exposició de ferrocarrils a Monistrol de Montserrat