El Patronat de Turisme, relega Espanya a 3a divisió turística

El Patronat de Turisme de Girona divideix en tres grups els mercats als quals cal dedicar esforços de promoció i màrqueting

28.02.2016 | 18:51
L´Escola d´Hostaleria, clau en la formació de molts professionals, celebra aquest any el 50è aniversari.

El Patronat de Turisme Girona-Costa Brava situa Espanya –l´Estat espanyol, per usar la seva mateixa terminologia– en una simbòlica tercera divisió dels mercats turístics a l´hora d´abocar-hi esforços de promoció i màrqueting. Segons el Pla d´Accions 2016 presentat fa uns dies, Espanya es troba enquadrat amb països com Irlanda, Àustria i els de l´est d´Europa. L´excepció són dues comunitats autònomes com Madrid i el País Basc, així com la resta de demarcacions catalanes que, a efectes promocionals, es troben en la segona divisió.

El programa de màrqueting i promoció del Patronat per aquest any defineix l´àmbit d´actuació, no només pel que fa als mercats on es dirigeix, sinó també pel que respecta als diferents productes i segments de demanda. Per aquest motiu divideix els mercats en tres grups, segons la seva rellevància en la destinació Girona-Costa Brava.

Els primers, el que seria una primera divisió de mercats turístics, els anomena «Mercats estrella», que –en paraules del Patronat– «esdevenen essencials en les tasques d´accions promocionals». A més a més, aquests «centraran els esforços més grans per la seva rellevància estratègica» per a la destinació gironina. Únicament tres països pertanyen a aquest grup: França, Regne Unit i Alemanya.

Ve tot seguit el grup dels anomenats «Mercats prioritaris», que són els que «ofereixen també oportunitats de negoci». Entre aquests es troben Madrid i el País Basc, a més de la mateixa Catalunya. També hi ha els Països Nòrdics, els Estats Units, Països Baixos, Itàlia i Israel.

La tercera divisió és anomenada «Mercats valuosos» i es limita a dir-ne que «pel seu potencial mereixen atenció per aprofitar les oportunitats d´actuació». És en aquest grup on hi ha la «Resta de l´Estat espanyol», Països de l´est, Àustria, Suïssa, Irlanda i la Xina.

Naturalment, hi ha encara un quart grup de països, que són els que no estan inclosos en cap de les tres categories esmentades –ni en cap altra, perquè no n´hi ha més–, als que en principi no es dediquen esforços de promoció. I recalquem «en principi», ja que les situacions són volàtils i canviants.

2016, any d´efemèrides
El Pla d´accions detalla després de quina forma –fires, trobades, etc.– es duran a terme les accions de promoció, i com se segmentaran per productes: natura, esport, gastronomia, cultura, senderisme, etc.

Crida l´atenció, això sí, que s´han preparat tot un seguit de celebracions aprofitant que aquests anys es commemora l´aniversari rodó d´un gegantí nombre d´institucions o esdeveniments.

Així, el mateix Patronat celebra el 2016 els quaranta anys de la seva fundació. Una fundació que, en les seves pròpies paraules, va ser «fruit de la voluntat d´un grup important d´empresaris turístics i de la mateixa Diputació, i davant la necessitat de promocionar conjuntament l´oferta turística de la nostra destinació, ja l´any 1976».

Però aquesta serà només una de les moltes celebracions de caràcter turístic que es viuran aquest 2016. Per exemple, l´Escola d´Hostaleria i Turisme de Girona compleix cinquanta anys. Mig segle celebrarà també la Cantada d´Havaneres de Calella de Palafrugell.

També es compliran cinquanta anys des que es va començar a practicar el golf a les comarques de Girona, un esport que avui s´ha convertit en un dels principals pols d´atracció de tota la demarcació. Va ser el 1966 quan va entrar en funcionament el Golf Platja de Pals, el primer que es va construir a les comarques de Girona.

Així mateix, celebra trenta anys d´existència el Celler de Can Roca, no cal dir que una de les principals atraccions internacionals de la destinació. Trenta en compleix també el Festival Internacional de Música de Peralada; vint-i-cinc, el festival Temporada Alta; i vint, els Marrecs de Salt.

Tot l´anterior serà aprofitat per fer promoció, però especialment el golf i la gastronomia. Per això el Patronat ha decidit anomenar el 2016 «Any de l´enogastronomia i el golf».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema