El Consell Comarcal del Gironès ha obert dues noves oficines d'atenció en matèria d'habitatge als municipis de Celrà i Cassà de la Selva, després de la signatura d'aquest any d'un conveni per fer-ho possible. Aquest servei se suma al que ja es realitza des de l'any 2010 a la població de Llagostera.

L'atenció de les oficines en matèria d'habitatge s'ofereix un dia a la setmana en el cas de Llagostera i Cassà de la Selva, mentre que és cada quinze dies a la localitat de Celrà. Amb la intenció de donar un servei més proper als usuaris dels municipis de la comarca, el Consell del Gironès ha destacat que ha signat el conveni per poder tenir presencialment un tècnic per atendre casos sobre habitatge.

D'aquesta manera, l'ens ha subratllat que hi ha un tracte més directe amb el ciutadà. En la mateixa línia, el Consell Comarcal ha explicat que, tenint en compte que l'habitatge és un problema creixent entre les famílies del Gironès, l'ens amb el suport dels ajuntaments vol fer arribar informació de totes les possibilitats que dóna l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.

En concret, els serveis que s'ofereixen a les oficines són: informació i tramitació de prestacions al lloguer; ofideute (mediació hipotecària); lloguer social (la cerca de pisos per posar a disposició de lloguer a famílies dels municipis); inscripció al registre per als pisos de protecció oficial; desplegament de la nova llei 24/2015, del 29 de juliol de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.

Pel que fa a l'horari de les oficines d'atenció d'habitatge és, en el cas de Llagostera, el divendres de 9.30 a 14.30 a l'oficina de l'Estació. A Cassà, el dilluns de 9.30 a 14.30 a l'Ajuntament i a Celrà el primer i el tercer dimarts de cada mes de 9.30 a 14.30 a l'Ajuntament.