La Diputació de Girona ha sortit al pas de la informació publicada en l´edició d´ahir de Diari de Girona sobre l´adjudicació del servei d´atenció telefònica a l´empresa Coordinadora de Gestión de Ingresos SA (CGI) per assegurar que «el procediment licitatori de referència es va dur a terme seguint en tot moment els requisits de transparència, i complint la legislació vigent aplicable». Assegura que tots els organismes autònoms, com Xaloc, «estan fiscalitzats per la Secretaria i la Intervenció» de la Diputació «així com per l´auditoria externa que es porta a terme amb caràcter anual».

El contracte de CGI, licitat per dos anys -amb possible prórroga de dos anys- i un valor estimat de 801.003,14 euros per aquest període comportava la formació a càrrec de l´empresa del personal que havia de dur a terme l´atenció telefònica i telemàtica sota la supervisió de Xaloc. En un comunicat enviat ahir, la Diputació admet que «en observar que un dels perfils proposats dels formadors no era el més adequat per a aquesta tasca, va suggerir a l´adjudicatària la seva substitució».

En aquest punt, és precís recordar que l´exapoderat de GRS Arc Local, Josep Maria Franch -detingut el 14 de febrer de 2013 en l´operació Manga per les seves implicacions en una presumpta trama corrupta per obtenir contractes de les Administracions Públiques- ha trobat aixopluc en l´empresa CGI, que també es dedica al sector de la recaptació i gestió de tributs, tal com feia GRS -dissolta després de l´escàndol del cas Manga.

El comunicat de l´organisme provincial indica que dues de les tres empreses que es van presentar al concurs van quedar excloses del mateix per no haver complimentat adequadament «l´acreditació de determinats requisits de solvència» i, per tant, la Mesa va proposar CGI «després d´haver efectuat una visita al centre d´atenció telefònica» que l´empresa té a Barcelona per comprovar el seu model organitzatiu.