L'opció de vacances que té en compte l'allotjament en càmpings és un valor a l'alça. I així ho certifica la quarta edició del Girocamping, que es va celebrar des de dijous fins diumenge a Girona, i va reunir poc més de 20.000 persones, un 20% de les quals mai han gaudit d'aquest tipus d'allotjament. Les xifres posen de manifest el valor del sector, així com l'èxit d'una mostra que ha sabut diversificar la seva oferta dirigida a dos perfils clarament separats; els professionals del sector i els visitants finals.

Un total de 139 expositors es van reunir en aquesta mostra que va oferir des d'informació de càmpings, passant per les autocaravanes i l'equipament del càmping.

En la vessant pels professionals del sector, Girocamping ha crescut més d'un 50%. I és que l'any passat, aquesta mostra va reunir 1.000 visitants professionals i enguany la xifra s'ha enfilat fins als 2.4448.

Pel que a usuaris finals es refereix, Girocamping ha estat capaç de trencar barreres i captar l'atenció de persones que, tot i no haver visitat mai un càmping, ha visitat la mostra. "Famílies i grups d'amics han estat els principals perfils de visitants, coincidint amb els perfils d'usuaris dels càmpings", explica Miquel Gotanegra, president de l'Associació de Campings de Girona.

Al llarg dels quatre dies de mostra, Girocamping va oferir una variada oferta d'activitats relacionades amb els càmpings i el lleure, com desfilades de mascotes, tallers de globoflexia, pallassos, circuit de ponis, castells inflables i minidisco, així com apartat especial amb la moda gastronòmica del moment, els food truck.