L'empresa encarregada de les obres de reparació del pont de la C-66 al pas per Besalú ha començat les obres de la calçada. Han començat la primera fase d'uns 50 metres, en la qual han posat una estructura metal·lica per tal de sostenir les parts que aixamplen el pont a banda i banda. Avui, al matí una grua despenjava els cubs del formigó que sortien d'un camió cuba. Al final de les obres, la calzada d'una llargada de 210 metres, tindrà una amplada de 6 metres que permetrà un pas de vianants còmode d'1.5 metres a la banda esquerra.

Els operaris ja han arrencat la totalitat de la barana protectora. La previsió es que en el seu lloc n'hi posin una de pedra adequada a l'entorn. De fet, un cop estiguin acabades les obres, la millora de la zona de vianants convertirà el pont en un mirador del pont medieval i de la part de la muralla.

Per tal d'aprofitar la millora del pont i donar-li un aspecte més adequat als valors medievals de la localitat i reduir les molèsties de les obres, l'Ajuntament i els veïns han creat una comissió de seguiment de les obres. Entre altres coses, van fer una auditoria acústica que va derivar en controls de sonometria.

Les obres de rehabilitació i millora de pont estan pressupostades, amb un 1 milió 200 mil euros. La previsió és que les obres estiguin acabades a l'estiu. Per tal d'evitar molèsties als visitants, l'Ajuntament preveu instal·lar plafons amb informació sobre les alternatives de circulació que hi ha per accedir al centre.

Titularitat municipal

Les obres del pont van lligades a un conveni entre Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Besalú. L'acord estableix que a finals d'any i acabades les obres, el tram de la C-66 que passa pel terme de Besalú passarà a ser de titularitat municipal.

És el mateix acord que Territori i Sostenibilitat - fa dos anys- va establir amb l'Ajuntament de Sant Ferriol. L'acord de fa dos anys va establir que la part de la C-66 que es desvia de l'entrada de l'autovia en direcció a Besalú pel costat dels nou polígon i abans d'arribar al pont passés a ser titularitat de l'Ajuntament de Sant Ferriol.

El pont va ser dibuixat per enginyers militars, per la qual cosa no n'hi ha cap testimoni a l'arxiu municipal. En el seu dia, el van elevar sobre les restes d'un pont anterior que va ser dinamitat i en conseqüència destruït del tot en els dies de la reculada de la Guerra Civil.

El pont va tenir molta utilitat abans de la posada en servei de l'A-26 entre Olot i Besalú al 2007. Des de llavors fins ara, és usat pels veïns i pels molts turistes que visiten la localitat. Quan estigui reparat i -en conseqüència- adequat a l'entorn- servirà per millorar la imatge de la localitat.