Interior i Pimec Comerç han signat un conveni que permet una més ràpid i fàcil alerta dels cossos d'emergències quan es truca al 112 des d'un comerç o botiga. Això és fruit d'un protocol per millorar les comunicacions del comerç en cas d'emergència. Amb el conveni signat avui, la Pimec Comerç passarà a tenir la categoria «d'alertant qualificat». La categoria permet que el CAT112 tingui en una base de dades un llistat de telèfons associats a adreces físiques dels comerços i botigues vinculats a la Pimec Comerç, de tal forma que, quan es produeix una emergència i es truca al 112 des d'una d'aquestes botigues, l'operador del telèfon d'emergències té disponible informació prèvia sobre el comerç des d'on s'efectua la trucada. D'aquesta manera, es fa més ràpida i fàcil l'alerta als cossos d'emergències que puguin estar implicats (Policia, SEM o Bombers).

El director del CAT112, Federic Adan, va destacar que «és molt important que els col·lectius de la societat que treballen de cara al públic col·laborin activament amb el 112 perquè això es tradueix en un benefici per al ciutadà».

Per tal de fer-lo efectiu, la Pimec Comerç es compromet a difondre aquesta col·laboració entre les 112 entitats membres i les més de 150 associacions vinculades, tant territorials com sectorials. L'objectiu és que el màxim nombre de botigues i comerços de Catalunya passin a formar part de la base de dades. Igualment, el conveni també inclou el compromís per part del CAT112 de fer arribar regularment dades estadístiques a la Pimec Comerç de les trucades rebudes per part dels comerços i botigues vinculades a l'entitat.