Els establiments associats sota el paraigües de Costa Brava Hotels de Luxe han invertit 4,7 milions en la construcció de noves instal·lacions i la incorporació de nous serveis al llarg del 2015. Respecte el 2014, aquesta xifra representa un creixement del 20%. Aquestes inversions van en la línia de reforçar l'oferta de qualitat i oferir nous serveis als clients com spa, pitch & putt, noves terrasses o espais «chill-out». Des de l'associació remarquen que han pogut fer un major esforç en millorar instal·lacions i serveis perquè des del 2014 ha remuntat la facturació i també perquè són accions que ajuden a desentacionalitzar la temporada. L'associació reuneix 18 hotels de quatre i cinc estrelles del litoral gironí que, en el seu conjunt, han augmentat un 10% la facturació al llarg de l'any passat.

Costa Brava Hotels de Luxe és l'associació que aplega els principals hotels de cinc i quatre estrelles del litoral gironí. Els hotels defensen que han fet aquest major esforç amb l'objectiu de «reforçar el lideratge en l'oferta de qualitat». Del total dels associats, el 83% ha fet inversions per ampliar espais i serveis.

Des de Costa Brava Hotels de Luxe argumenten que s'ha pogut destinar més diners a la millora d'instal·lacions gràcies a la progressiva recuperació de l'ocupació i de la facturació, que va començar el 2014. A més, defensen que darrera de l'objectiu de reforçar la qualitat hi ha el d'aconseguir captar clients al llarg de tot l'any i desestacionalitzar la temporada. «L'aposta per la qualitat i la desestacionalització són prioritats que comparteixen els hotels de referència de la Costa Brava», ha defensat la presidenta de l'associació, Cristina Cabañas, que confirma que aquests nivells d'inversió es mantindran almenys durant els propers dos anys.

Facturació

D'altra banda, l'any 2015 els 18 hotels han incrementat un 10% la facturació respecte la mateixa temporada de 2014. Aquest augment de facturació es deu principalment al creixement de l'ocupació -sobretot durant els mesos de maig i juliol-, a l'impuls del turisme empresarial i de grups. També ha crescut la despesa mitjana per habitació en alguns dels establiments.

El principal client d'aquests establiments ha estat el turista català, seguit del francès -que enguany ha seguit augmentant-, el britànic i el de l'estat espanyol. També destaquen d'altres nacionalitats com els alemanys, holandesos, belgues o italians. Aquests últims han tornat a venir després de la seva absència durant les últimes temporades.