El director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, Josep Polanco, va desgranar ahir les dades de preinscripció per a P3 i 1r d'ESO a la demarcació de Girona. Com passa a la resta de Catalunya, a les comarques gironines hi ha hagut un descens en el nombre de nens de 3 anys. Això ha provocat l'eliminació de quatre grups de P3, malgrat que Polanco va recalcar que, tot i la davallada de l'alumnat, no s'ha hagut de tancar cap escola. En total, aquest curs es preveu que es matriculin 7.899 alumnes de P3 a la demarcació de Girona, quan el curs passat van ser 8.496. Per al curs 2016-17, Ensenyament ofereix 8.900 places, que són 100 menys que el curs 2015-2016.

En canvi, a 1r d'ESO la situació és inversa. El motiu és que es van incrementant el nombre d'alumnes i es calcula que el pic serà d'aquí a quatre anys. Per al setembre vinent, es preveu que s'inscriguin 8.405 alumnes, més que els 8.065 del curs anterior. Per a secundària s'ha creat, en global, un grup més perquè s'ofereixen, en total, 8.610 places. Polanco també va ressaltar ahir que l'evolució de les ràtios (el nombre d'alumnes per aula) va en descens. En concret, a P3 és aquest curs de 20,32 (d'un màxim fixat de 25) i a 1r d'ESO és de 28,07 (d'un límit de 30).

Pel que fa al pla experimental de la jornada intensiva, als cinc centres gironins que ja tenien la compactació de l'horari, se n'hi sumen tres més. Un dels col·legis que s'afegeix a la prova pilot de la jornada intensiva comença des de zero, que és el Pedralta de Santa Cristina d'Aro. En canvi, les altres dues escoles que s'afegeixen a la prova pilot són centres on històricament ja feien jornada intensiva; es tracta de l'escola Finestres de Mieres i l'escola de Lliurona.

D'aquesta manera, en total seran vuit centres de la demarcació de Girona els que faran la jornada intensiva. Fins ara, hi havia cinc escoles gironines que tenien la compactació d'horari: Vall d'Aro, Fanals i Els estanys a Castell-Platja d'Aro; la de Vall-llobrega i la d'Esclanyà, a Begur. Polanco va explicar que, de moment, Ensenyament analitza el funcionament d'aquest tipus d'horari. «Els resultats acadèmics són positius», va afirmar, tot i que va destacar que «també és veritat que són semblants als dels altres centres sense intensiva». Polanco va recordar que la jornada intensiva ha de comptar amb una oferta d'activitats a les tardes per evitar problemes horaris i organitzatius a les famílies treballadores.