Hotels més plens, trasllats a Barcelona i dos autocars a Pisa

Els usuaris dels vols cancel·lats passen de la sorpresa a la resignació i busquen alternatives per aconseguir arribar a les seves destinacions; mentrestant, l'aeroport de Girona viu amb calma relativa els retards de la resta de rutes

23.03.2016 | 07:23
Usuaris fan cua al taulell de Ryanair per informar-se sobre el seu vol.

La vaga de controladors era a França però mitja Europa se'n va ressentir i l'aeroport de Girona no en va ser una excepció. Tant diumenge com ahir els passatgers que no van poder volar van haver de buscar alternatives per arribar al seu destí.

Diumenge la vaga va agafar per sorpresa els viatgers de l'Aeroport, que van veure en molts casos com es cancel·lava el seu vol una hora abans de sortir. El punt d'informació de l'aeròdrom gironí es va omplir de gent demanant informació sobre la seva ruta i els treballadors reconeixien que hi va haver més nervis i més caos que no pas ahir.

Molts usuaris van descarregar la seva frustració amb Ryanair a través de Twitter, malgrat que la companyia assegura que va informar tots els seus clients via e-mail i via SMS de la situació dels seus vols. Moltes de les queixes provenien d'usuaris repartits pels aeroports europeus que diumenge havien d'aterrar a Girona i no van poder-ho fer.

Una usuària del vol que sortia de Pisa va relatar que quan eren a l'aeroport van saber que el seu vol sortiria amb retard. Tot i això, van obrir portes de l'avió i van embarcar poc després de les dues del migdia. Un cop a dalt, el personal de cabina els va informar que la nau no sortiria abans de les cinc de la tarda. Davant la llarga espera, alguns dels viatgers amb fills van demanar que els portessin menjar de fora perquè les criatures poguessin dinar.

Ahir, la sorpresa va deixar pas a la resignació. Es van cancel·lar quatre rutes (dues d'anada i dues de tornada a Pisa i Bratislava) però els usuaris d'aquests vols ja estaven en alerta i no es van acostar a l'aeroport.

En general, el retard de la resta de vols va ser d'una mitjana d'entre una i dues hores i els viatgers van decidir quedar-se pacientment a l'aeroport i esperar. Un tema a part van ser els usuaris dels vols cancel·lats tant diumenge com ahir, que van haver de buscar alternatives.

Molts van haver de fer una nit extra a Girona. El Sallés Hotel Aeroport de Girona, a tocar de l'aeròdrom, va registrar més pernoctacions de les habituals. «Ja sol passar, sempre que hi ha hagut problemes tenim un repunt d'última hora» va informar l'encarregat de la recepció.

Altres van optar per buscar altres vies per arribar a la seva destinació. Segons va informar l'Aeroport, un grup d'italians va decidir unir-se, organitzar un parell d'autocars i anar directament a Pisa, en un viatge de 12 hores. I és que tot i que la ciutat italiana té connexió diària amb l'Aeroport de Girona, en saber que el vol estava cancel·lat devien preferir no perdre ni un minut més. La qüestió era arribar, encara que fos més tard.

Els usuaris dels altres vols cancel·lats van repartir-se entre les ciutats de Girona i Barcelona per buscar altres mitjans de transport, o, qui sap, si per aprofitar aquests inesperats dies extra per fer una mica de turisme.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema