La trisindical dels Mossos d'Esquadra (SPC, SME i CAT) ha adreçat una carta al conseller d'Interior perquè ordeni a la Divisió de Trànsit del cos si cal senyalitzar els radars fixos i mòbils com va decidir fer la Direcció General de Trànsit (DGT) a la resta d'Espanya o bé si no resulta necessari.

El problema amb què es troben els agents de trànsit de la policia autonòmica és que ara actuen segons el seu propi criteri i això provoca alteracions estadístiques perquè disminueixen les multes en els trams senyalitzats. Aquesta situació que també afecta els criteris de valoració dels policies perquè «avui dia la vàlua de l'especialista de trànsit es mesura pel nombre de denúncies, de qualsevol qualitat, notificades o ja siguin amb traïdoria com són mòbils o cinturons sense notificar», apunta la trisindical en el comunicat adreçat a la conselleria.

Aquesta actuació a criteri del mateix agent sobre la senyailtzació o no del tram controlat per radar es produeix perquè la Divisió de Trànsit no ha difós de «manera clara i inequívoca» si s'ha d'informar el conductor sobre els controls de velocitat, «siguin estàtics o dinàmics».

El que han detectat els sindicats és que els policies que opten per senyalitzar correctament els controls de velocitat denuncien menys que els qui no ho fan «o dels que sí que els senyalitzen però a molts quilòmetres de distància del control o amaguen el senyal fora de la visió dels conductors».

Bàsicament, el que reclama la trisindical és que en cas d'adoptar els mateixos criteris que la DGT, s'especifiqui «com s'han de senyalitzar els controls de velocitat, a quina distància màxima ha de ser el senyal» o, que en cas de refusar seguir el model proposat per la DGT, el Servei Català de Trànsit informi que «a partir d'ara no se senyalitzaran els controls de velocitat».