L'aeroport de Girona-Costa Brava tornarà a volar aquest estiu a Ljubljana, la capital d'Eslovènia, a través de la companyia Adria Airways. Aena va confirmar aquesta ruta per aquest estiu en modalitat xàrter, juntament amb una altra aerolínia que encara no ha volat mai a la base aèria gironina: Corendon Airlines, que enllaçarà Girona i Amsterdam aquest estiu.

Corendon, companyia registrada a Turquia, oferirà un vol setmanal cada dissabte, del 9 de juliol al 27 d'agost, mentre que a la seva pàgina web ja es poden comprar els bitllets. Serà la tercera connexió que Girona tindrà amb Amsterdam aquest any. Transavia ja ofereix vols a la capital holandesa i a Rotterdam, mentre que TUI Nederland també operarà amb Vilobí d'Onyar.

Aquests vols s'afegeixen als de Rotterdam (Transavia), Maastricht i Eindhoven (Ryanair), si bé aquests últims són de línia regular. En el cas de TUI Nederland, Corendon i Adria Airways els vols seran xàrter, una modalitat que ha anat a l'alça aquest últim any, coincidint amb la retallada de rutes de Ryanair, i que està en consonància amb l'èxit d'aquest tipus de vols entre destins del Mediterrani.

Vols de temporada

De fet, a l'aeroport de Girona els vols xàrter han guanyat pes, a causa principalment del reclam turístic de la Costa Brava durant la temporada d'estiu. L'any passat aquesta modalitat de vol, que existeix en funció de les necessitats d'un client o grup de clients determinat (principalment operadors turístics) va moure milers de passatgers a l'aeroport, una xifra que tanmateix encara està lluny dels clients de Ryanair que cada any volen des de l'aeròdrom gironí. La xifra supera el milió i mig de passatgers, tot i que cada cop es redueix més, al contrari del que passa amb el gruix tottal de passatgers de l'aerolínia. En un comunicat, Ryanair va informar que el trànsit d'usuaris va creixer un 28% el mes de març passat, arribant als 8,5 milions de passatgers. Segons va explicar el cap de màrqueting de la companyia, Kenny Jacobs, ?«aquestes xifres mensuals de registre es van deure (tot i els 3 dies de vagues franceses injustificades al març que van causar la cancel·lació de més de 500 vols) a causa de les nostres tarifes més baixes, les fortes reserves cap endavant i l'èxit continu del nostre programa AGB (sempre millorant, una renovació del servei d'atenció al client)».

En aquest sentit, la companyia irlandesa va anunciar novetats en aquest sentit: «els nostres 106 milions de clients poden esperar millores addicionals durant l'any 2016, ja que en breu llançarem "l'Any 3 d'AGB"», va avançar Jacobs.