Tres de les quatre empreses de lloguer de cotxes que actualment hi ha a l'Aeroport de Girona abaixaran la persiana a partir del proper mes de novembre. Aena ha tret el nou concurs per optar a algun dels sis locals que hi ha a la terminal i només s'hi ha presentat l'empresa Hertz. Això suposa que les altres firmes que actualment ofereixen aquest servei -Goldcar, Atesa i Europcar- tancaran l'oficina després d'anys operant a Girona. Des de les companyies lamenten que Aena ha endurit les condicions econòmiques al nou concurs i que, a més, aquesta situació arriba en un moment de davallada progressiva del nombre de passatgers. Això no vol dir que aquestes companyies abandonin Girona, ja que poden optar a llogar terrenys privats a l'entorn de l'aeroport i oferir el servei des de l'exterior de les instal·lacions. Actualment, hi ha dues empreses que ja lloguen cotxes seguint aquesta fórmula.

A partir del mes de novembre, només hi haurà una única oficina de lloguer de cotxes a l'Aeroport de Girona. Actualment, hi ha fins a quatre empreses que ofereixen aquest servei a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar però tres d'elles han decidit abaixar la persiana.

Aena ha tret el nou concurs per optar a algun dels sis locals de lloguers disponibles a la terminal gironina. Aquest procediment es fa cada vuit anys a tota la xarxa d'aeroports d'Aena arreu de l'estat espanyol. Les empreses tenien temps de presentar-se fins al 7 de març i l'obertura de les diferents ofertes es farà el proper 19 d'abril.

En el cas de Girona, només s'ha rebut una oferta per part de l'empresa Hertz. Això vol dir que les altres tres firmes (Goldcar, Atesa i Europcar) marxaran de l'Aeroport de Girona, on hi eren des de feia anys. Per exemple, l'empresa Goldcar hi operava des del 2006.

Enduriment de les condicions econòmiques

Per optar a algun dels locals de lloguer, les empreses han de presentar ofertes però Aena fixa uns mínims de sortida. En el darrer concurs, ara fa vuit anys, els mínims eren un lloguer mensual de 16.000 euros i un 3% de la facturació de cada oficina. A partir d'aquí, les empreses han de presentar ofertes a l'alça mitjançant procediment en sobre tancat. Un cop s'obren les ofertes presentades, les millors tenen preferència per escollir tant el local com les places de pàrquing que volen.

En aquest nou concurs, els mínims que estableix Aena són més exigents: 18.000 euros de lloguer i un 4% de la facturació de cada oficina. Per això, des d'algunes empreses han decidit no presentar cap oferta.

Queixes de les empreses

Aquesta situació ha provocat queixes entre les empreses del sector de lloguer de vehicles. Des de les companyies lamenten que l'enduriment de les condicions arriba en un moment baix per a l'aeroport, que encadena mesos de pèrdua de passatgers. Per exemple, l'any 2015 es va tancar amb 1.775.318 viatgers (un 17,8% menys que el 2014) i, per primera vegada des del 2004, les instal·lacions de Vilobí d'Onyar es quedaven per sota de la barrera dels 2 milions.

El fet que aquestes empreses no s'hagin presentat al concurs públic, no vol dir que abandonin Girona. Les companyies tenen l'opció de llogar terrenys privats pels voltants de l'aeroport i continuar oferint el servei de lloguer de vehicles des de l'exterior. Actualment, les empreses Avis i Solmar ja segueixen aquest model.