L'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) ha presentat la memòria del 2015 de l'entitat. El document recull les actuacions del darrer any de l'OAC, que a la província de Girona han repercutit en nou institucions gironines. Les actuacions han consistit en les investigacions de l'entitat o en les al·legacions a les normatives que han impulsat els ens locals. Una de les actuacions ha estat en el reglament orgànic de la Diputació de Girona aprovat el 2015, ja que l'OAC va recomanar a la corporació una modificació del text. L'entitat va considerar, entre altres, que és necessari regular les declaracions dels alts càrrecs.

Una altra al·legació del 2015 de l'OAC a les normatives ha estat en l'ordenança d'administració electrònica de l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà. Entre altres qüestions, l'entitat va trobar a faltar, en l'àmbit d'aplicació, les societats, associacions, fundacions o consorcis. Pel que fa a una al·legació del 2014 -que l'OAC encara no havia publicat- fa referència al codi d'ètica i bon govern de l'Ajuntament de Salt. Entre altres revisions, l'entitat va suggerir una recomanació sobre els principis.

Així mateix, una de les investigacions finides del 2015 de l'OAC ha consistit en les obres de rotonda i urbanització Can Vergonyós i Ca l'Agut de Tossa de Mar. El consistori va respondre que aquest assumpte s'havia sotmès al Tribunal de Comptes, que el 2012 va resoldre: «No procedeix la incoació de judici en el present procediment». Una altra de les investigacions finides ha estat en l'informe adreçat a l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm per la forma de provisió d'una plaça de coordinador. El consistori va concloure que no es podia advertir de conductes contràries als principis d'objectivitat.

També entre les investigacions finides del 2015 de l'OAC s'hi troba l'adjudicació de les obres d'urbanització del pla parcial Can Guilleumes. L'Ajuntament de Breda va respondre que l'acte d'adjudicació no es podia «considerar nul sinó anul·lable». Pel que fa a la resta de les actuacions d'investigacions de l'OAC del darrer any, l'entitat fa referència a la denúncia relativa a un presumpte conflicte d'interessos i incompatibilitat d'un funcionari de l'Ajuntament de Lloret de Mar. Altres casos són un possible ús irregular de fons públics i tracte de favor del consistori de Figueres en la construcció d'un equipament, una denúncia també relativa a Figueres d'una possible irregularitat en la contractació d'un directiu i la denúncia de la presumpta irregularitat en una adjudicació de Blanes d'una gestió de servei públic.