La directora de Turisme de Catalunya, Marian Muro, va parlar ahir de la implementació de noves mesures per part de l'administració per acabar amb el turisme de borratxera. Muro va assegurar que, en el futur, les empreses i els equipaments privats que contribueixin amb iniciatives que promouen el turisme vinculat a l'alcohol seran "expulsats de tots els nostres clubs de promoció que tenim dins de l'Agència Catalana de Turisme".

Marian Muro, que va fer aquestes declaracions en una entrevista al canal 3/24, també va afegir que aquest tipus de negocis no fan res més que "malmetre la imatge de Catalunya" i que no té cap sentit que "empreses privades que es beneficien dels nostres canals de promoció, contribueixin a aquestes iniciatives".

En el cas de ser sancionats, els establiments perdrien, per tant, les seves certificacions com a establiments familiars o esportius i, paral·lelament, deixarien de participar en estands i accions de promoció que porti a terme l'Agència Catalana de Turisme.

Un altre dels temes que va posar Miriam Muro sobre la taula, va ser el de fer valer la feina per regularitzar els habitatges d'ús turístic. Va assegurar que en aquest moment prop de 280.000 places ja compleixen amb la normativa, estan al registre de Turisme i paguen els seus impostos.

Va remarcar que l'administració no està en contra de l'economia col·laborativa, però que les empreses comercialitzadores on s'anuncien aquests pisos no estan contribuint amb l'administració, per incloure-hi només aquells habitatges que ja tinguin un número de registre, la garantia per al consumidor que es tracta d'un allotjament legal.

La directora de Turisme va destacar també la bona marxa en general del sector a Catalunya, i va fer referència als bons resultats de la taxa turística, en vigor des del 2012, perquè, segons va explicar aquesta ha permès a Catalunya posicionar-se a poc a poc i mantenir la competitivitat malgrat aquests darrers anys de crisi.

Sobre la fira de turisme B-Travel, que es va celebrar aquesta setmana passada acollint tots els agents del sector, Marian Muro va constatar que cada vegada té més importància el turisme d'experiències. El nou client es defineix com a mil·lennista, i quan viatja a una destinació vol comportar-se i viure-hi tal com ho faria un ciutadà local.