El director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, defensa que el futur de les instal·lacions passen per convertir-se en un "producte complementari" del Prat. Segons argumenta, Barcelona és un entorn molt competitiu i Girona té l'oportunitat d'atraure companyies que no estiguin disposades a pagar segons quins preus. Operar des de Vilobí d'Onyar és entre un 50% i un 60% més barat que fer-ho des de Barcelona i volen treure-li tot el suc a aquesta situació. "Podem oferir un producte més senzill i més barat, les companyies valoran venir a Girona", ha manifestat. Sala destaca que aquesta temporada d'estiu -amb una vintena d'aerolínies confirmades- inicia una nova tendència cap a la diversificació. Tanmateix, defensa que Ryanair continua essent el "major actiu" de l'aeroport i es mostra confiat que seguirà a Girona. "Formem una parella estable", assegura.

L'aeroport de Girona ha patit una davallada progressiva en el nombre de passatgers en els darrers anys. El 2008 tancava per sobre dels 5,5 milions i l'any passat es quedava per sota dels 2 milions. Per al director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, cap d'aquests dos escenaris són "reals" i cal que Girona es ressituï dins el panorama aeroportuari català.

En aquest context, el director assegura que el futur de Girona passa per convertir-se en un "complement" de l'Aeroport del Prat. Segons reflexiona, Barcelona està dins el circuït mundial de les millors destinacions turístiques del món i això fa, alhora, que es converteixi en un mercat molt competitius on hi ha moltes companyies que es disputen el mercat.

És en aquest context que Girona pot jugar fort. Sala ha detallat que operar des de Vilobí d'Onyar és entre un 50% i un 60% més barat que fer-ho des de Barcelona i, a més, l'aeroport gironí pot oferir temps d'escala més curts i una operativitat més senzilla. Per això, el director creu que aquests atribuïts poden convèncer companyies que no poden aguantar la competitivitat que hi ha Barcelona. "Els ambient tant competitius no poden durar sempre, convé relaxar-los, i Girona és una alternativa complementària a Barcelona amb un producte més senzill, còmode i barat", remarca.

Canvi de tendència

Sala s'ha mostrat confiat que les instal·lacions de Vilobí d'Onyar remuntaran la situació. De fet, les estadístiques dels darrers dos mesos han registrat dades positives, amb un creixement del 6,6% al febrer i un 10,1% al març. A més, el director recorda que l'aeroport ha iniciat una "tendència cap a la diversificació". A principis de temporada d'estiu ja estan confirmades una vintena de companyies i Sala creu que la xifra es podria incrementar.

"El més important no són les xifres per sí soles sinó la tendència, i anem cap a la diversificació", ha declarat. El director de l'aeroport reconeix que Ryanair és el principal actiu que tenen i assenyala que volen conservar-lo perquè és "importantíssim per a Girona". Ara bé, deixa clar que la voluntat és treballar per adaptar-se a les necessitats de qualsevol companyia que vulgui operar des de Girona.

Relacions amb Ryanair

Aquest hivern, la companyia de baix cost ha estat operant en solitari a Girona. Per exemple, durant el primer trimestre de l'any ha transportat el 95,9% dels passatgers. L'aerolínia ha anat retallant progressivament l'oferta des de Girona mentre que, paral·lelament, aposta fort per l'Aeroport del Prat. Aquest estiu ofereix un total de 29 rutes, mentre que la temporada passava n'eren 36.

"És evident que Ryanair ha canviat d'estratègia i aposta pels aeroports grans i per mercats molt competitius", ha manifestat Sala. Ara bé, també remarca que "no hi ha cap dubte que té una estratègia permanent de creixement". Per això, confia que tornarà a apostar fort per Girona oferint més vols i més destinacions. "Formem una parella estable, ens coneixem molt bé després de més de deu anys i aquí estan molt còmodes", ha sentenciat.