El director de l'aeroport de Girona-Costa Brava, Lluís Sala, ha valorat que aquesta temporada d'estiu -amb una vintena d'aerolínies ja confirmades- l'equipament de Vilobí d'Onyar comença una nova tendència cap a la diversificació. Sala ha fet aquest pronòstic després que les estadístiques dels últims dos mesos de l'aeròdrom gironí hagin registrat dades positives, amb un creixement del 6,6% al febrer i un 10,1% al març (respecte als mateixos mesos de l'any anterior). Sala ha afegit que aquesta xifra d'una vintena de companyies per aquesta temporada d'estiu es podria incrementar.

Ara bé, Sala ha afirmat que «el més important no són les xifres per si soles, sinó la tendència; anem cap a la diversificació». El director de l'aeroport de Girona ha destacat que Ryanair és el principal actiu de l'equipament de Vilobí d'Onyar i ha explicat que l'aeròdrom vol conservar la companyia perquè és «importantíssima per a Girona». Sala també ha deixat clar que la voluntat és treballar per adaptar-se a les necessitats de qualsevol aerolínia que vulgui operar des de l'equipament.

Així mateix, el director de l'aeroport de Girona ha defensat que el futur de la instal·lació passa per convertir-se en un «producte complementari» del Prat. Segons ha reiterat, l'aeroport de Barcelona és en un entorn molt competitiu i Girona té l'oportunitat d'atraure companyies que no estiguin disposades a pagar segons quins preus. De fet, Sala ha recordat que operar des de Vilobí és des d'un 50% i fins a un 60% més barat que fer-ho des de Barcelona i per això l'equipament vol treure tot el suc a aquesta situació. «Podem oferir un producte més senzill i més barat, les companyies valoren venir a Girona», ha insistit. Malgrat tot, Sala ha valorat que Ryanair es manté com el «major actiu» de l'aeroport i s'ha mostra confiat que l'aerolínia seguirà a Girona. «Formem una parella estable», ha assegurat.

Pel que fa al balanç de viatgers de l'equipament de Vilobí, el 2008 va tancar per sobre dels 5,5 milions de passatgers i l'any passat va tancar per sota dels 2 milions. Segons el director de l'aeroport de Girona, cap dels dos escenaris són «reals» i cal que Girona es ressituï dins el panorama aeroportuari català. Per això, Sala ha reiterat que el futur de Girona passa per convertir-se en un «complement» del Prat. Com ha recordat, Barcelona està dins el circuit mundial de les millors destinacions turístiques del món, cosa que fa, segons ha valorat Sala, que sigui un mercat competitiu en què hi pugui haver moltes companyies que es disputen el mercat.

És en aquest context que Girona, ha subratllat Sala, pot jugar fort. El director de l'aeroport ha detallat que, a part que és més barat volar des de l'equipament de Vilobí que des del Prat, l'aeròdrom gironí pot oferir un temps d'escala més curt i una operativitat senzilla. Per això, Sala ha assegurat que els atributs poden convèncer companyies que no poden aguantar la competitivitat de Barcelona. «Els ambients tant competitius no poden durar sempre, convé relaxar-los i Girona és una alternativa complementària a Barcelona amb un producte més senzill, còmode i barat», ha assenyalat Sala.

Relacions amb Ryanair

Aquesta temporada d'hivern, Ryanair ha operat en solitari a Girona. Per exemple, el primer trimestre de l'any, la companyia de baix cost ha transportat prop del 96% dels passatgers de l'equipament de Vilobí. Ara bé, l'aerolínia ha retallat progressivament l'oferta des de Girona mentre, en paral·lel, ha apostat fort pel Prat. Aquest estiu ofereix un total de 29 rutes a Girona i la temporada passava en feia 36.

«És evident que Ryanair ha canviat d'estratègia i aposta per aeroports grans» on hi ha mercats molt competitius, ha posat de manifest Sala. També ha destacat que «no hi ha cap dubte que té una estratègia permanent de creixement». D'aquesta manera, Sala ha afegit que la companyia tornarà a apostar per Girona amb més vols i destins. Per acabar, ha afirmat: «Formem una parella estable, ens coneixem molt bé i aquí estan còmodes».