La Ramon Noguera converteix Girona en la capital del «shopping» social

La fundació de suport als discapacitats psíquics organitza del 4 al 8 de maig una nova edició del Shopp Out, amb més de 30 marques

29.04.2016 | 07:25
La Ramon Noguera converteix Girona en la capital del «shopping» social

La ciutat de Girona acollirà del 4 al 8 de maig una nova edició del Shopp Out de la Fundació Ramon Noguera. Més de 30 empreses participaran en aquest esdeveniment solidari i comercial amb descomptes a partir del 50% en un gran espai de 4.000 metres quadrats.

Segons Pepita Perich, directora-gerent d'aquesta entitat de suport als discapacitats psíquics, l'esdeveniment converteix Girona en la capital del shopping social. Entre les novetats que consoliden la nova edició del Shopp Out hi haurà tres concerts a càrrec de Roger Argemí (dimecres), Pokers (divendres) i Ovella Xao (dissabte).

També la possibilitat de fer un vol en globus aerostàtic captiu i una gran oferta gastronòmica i d'activitats per a tots els públics, com ara uns tallers tecnològics amb tablets patrocinats per Danone. Enguany tres padrins reconeguts seran la cara visible del Shopp Out de la Ramon Noguera: Salvador Maneu, responsable de l'aliança empresarial Grup Èxit basada en l'economia social; Martí Gironell, periodista i escriptor; i "scar Camps, director de l'ONG Proactiva Open Arms i Català de l'Any 2015.

Amb ells i amb les noves activitats programades la Fundació vol fer un pas més per apuntalar aquest esdeveniment bianual. Xavier Alomar, director de l'empresa Textura (una de les impulsores del projecte juntament amb Sita Murt i la Fundació), va rememorar els inicis del Shopp Out solidari: «encara recordo la primera edició fa quatre anys quan Textura i Sita Murt vam exposar els productes en un espai interior de 250 metres quadrats».

Ara el Shopp Out ha crescut fins a convertir-se en un esdeveniment gegantí que ocupa 4.000 metres quadrats, exposa més de 30 marques i acull més de 40.000 visitants de tota la demarcació durant cinc dies.

Per Alomar, «cada any hi ha més marques perquè el projecte agrada». La responsabilitat social corporativa d'aquestes empreses es basa a aportar un percentatge del 5% dels guanys a la Ramon Noguera i, sobretot, donar visibilitat i protagonisme als integrants de l'entitat.

En aquest sentit, els padrins són clau per donar notorietat. Martí?Gironell va rescatar un article seu per posar de relleu que la marca «FRN» (Fundació Ramon Noguera) és la de la responsabilitat social a Girona. "scar Camps va explicar que l'organització que dirigeix i la Fundació «compartim valors, ja que dediquem els nostres principals esforços a l'atenció a les persones en situació de vulnerabilitat». I Salvador Maneu va afirmar que el Shopp Out és el resultat de la suma d'esforços entre entitats socials, institucions i teixit empresarial, i ha assenyalat aquesta vinculació com a fórmula d'èxit per afavorir projectes socials.

Per la seva part, l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va lloar la feina que fa la Fundació i va dir que «el seu projecte té el doble de valor pel fet que les discapacitats intel·lectuals són de les més incompreses».

Madrenas també va dir que «són entitats com la Ramon Noguera, juntament amb la ciutadania, les que han fet possible que Girona rebi el Premi Europeu 2016».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema