La variant de les Preses serà una infraestructura de «cirurgia de territori»

Una calçada d'1+1 haurà de connectar amb el 2+2 de la variant d'Olot, haurà de passar per sobre els aqüífers i no afectar el paisatge

09.02.2017 | 05:52
Lluís Amat i Pere Vila.

Una calçada 1+1, que la infraestructura sigui treballada com una sola peça amb la variant d'Olot, mantenir la rotonda del polígon de la Serra com és ara, mantenir les restriccions al trànsit pesat de Bracons a la variant, un final simultani de l'obra amb la variant d'Olot i la preservació del medi ambient, el paisatge i els valors agrícoles són les condicions que va enumerar, ahir, Lluís Amat (alcalde de la Vall d'en Bas per la Vall Plural-ERC).

Els requisits que han fet possible el pacte d'alcaldes que ha de culminar amb la presentació exacta del traçat per al desembre, van ser qualificats de «cirurgia d'infraestructures» per Ricard Font (secretari d'Infraestructures i Mobilitat).

La novetat més important de la via, coneguda com a variant de les Preses, és que serà d'un carril per banda, mentre que la variant d'Olot serà 2+2 i així - amb dos carrilss per banda- segons les previsions de Territori Sostenibilitat, la variant d'Olot continuarà cap a Besalú, Banyoles, Figueres i Girona. «Cap a l'Eix del Mediterrani», va concretar Ricard Font (secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat).

Font i Amat van fer els aclariments en l'acte de presentació de l'acord establert entre els alcaldes d'Olot, la Vall d'en Bas i les Preses referent a la nova carretera d'unió entre la sortida de la C-37 túnel de Bracons i la variant d'Olot. A l'acte hi van ser presents Josep Maria Corominas (alcalde d'Olot per CiU), Lluís Amat (alcalde de la Vall d'en Bas per La Vall Plural-ERC), Pere Vila (alcalde de les Preses per CiU), Xavier Flores (director general d'Infraestructures i Mobilitat) i Ricard Font (secretari d'Infraestructures i Mobilitat).

Font va explicar que «s'han respectar els valors presentats pels alcaldes i, en conseqüència, la nostra feina de cirurgia és fer una carretera que connecti la Garrotxa amb el corredor Mediterrani». Donar forma a la variant, segons Font, té un altre problema que encara fa més complicada la cirurgia dels enginyers.

«La plana que ha de travessar la carretera està sobre l'aqüífer del Fluvià i quan plou fort s'inunda. Crearem -va avançar- una comissió de tècnics dels ajuntaments i la Generalitat per tractar la inundabilitat».

Font va considerar que les carreteres que faran possible evitar el trànsit de pas per Olot són una necessitat pel creixement econòmic de la Garrotxa i d'Osona. «El clúster agroalimentari de la Garrotxa i d'Osona - va dir- necessita un tub de connexió amb la Catalunya del Nord. És a dir , un tub per fer arribar producte fresc al sud de França.

Abans, l'acte havia començat amb una intervenció de Pere Vila (alcalde de les Preses per CiU). «Les Preses ha demanat que la finalització de les variants d'Olot i de les Preses sigui simultània».

Després, l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), va remarcar la necessitat d'acabar amb les cues als Túnels de Bracons. En tant que exemple de la necessitat de les variants. Ha dit: «Que la gent t'hagi d'explicar que hi estan més temps de travessar Olot que per arribar a Vic...». Va valorar que l'entesa acaba el final de l'època dels tràmits de la variant i comença la de la cerca de recursos.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema