El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciar ahir que el seu departament, juntament amb ajuntaments i agents socials, redactarà un projecte complementari de la C-32 amb l'objectiu de reforçar les mesures ambientals específiques.

Segons va explicar Rull, l'autopista de Blanes a Lloret de Mar «es farà», però va afegir que es crearà una comissió específica amb alcaldes i agents del territori per fer elaborar i fer seguiment d'aquest projecte complementari que minimitzi l'impacte ambiental de l'obra.

El conseller va apuntar també que el traçat de la via no es modificarà, però que la voluntat del Departament és fer una obra «ambientalment impecable». En aquest sentit, va afirmar que «si hi hem de dedicar més recursos, ho farem. L'element de sobrecost l'assumirà la Generalitat».

Segons Rull, el Departament va escoltar el territori a través dels alcaldes i de la ciutadania mitjaçant diverses consultes. «I no ens vam voler precipitar. Fruit d'aquest diàleg hem decidit tirar endavant amb el projecte però reforçant-lo amb mesures ambientals».

Territori preveu que l'obra s'iniciï després de l'estiu una vegada hagi resolt les al·legacions i licitar el projecte.

Mobilitat sostenible

El conseller Rull va fer aquestes declaracions en el marc d'una visita per presentar novetats pel que fa a les vies verdes i les rutes ciclables. En aquest sentit, va anunciar que les comarques gironines tindran 143 nous quilòmetres de vies ciclistes d'aquí al 2021. La Generalitat es coordinarà amb la Diputació de Girona per reforçar i ampliar la xarxa de vies verdes i rutes de cicloturisme.

Ambdues administracions preveuen destinar un total de 25 milions d'euros per fer possible aquest projecte (20 per part de la Generalitat, 5 per part de la Diputació).

Els diners dependran en bona mesura de la concessió de fons FEDER de la Unió Europea, i serviran tant per millorar la senyalització de les rutes ja existents, com també per crear-ne de noves i allargar-ne algunes d'existents.

Segons el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, les rutes ciclistes que es posaran en marxa aquest 2016 seran les de Sant Joan de les Abadesses-Setcases; la de Figueres-Vilamalla; la de Campllong-Riudellots; la que enllaçarà el municipi de Breda amb l'estació de Riells-Viabrea, i la de Santa Pau.

Els altres trams que es desenvoluparan al llarg dels propers cinc anys seran l'eix Girona-Banyoles-Serinyà; l'eix Olot-Ripoll i l'eix Ripoll-Campdevànol.

A?més, Territori i la Diputació han previst tres rutes cicloturístiques de llarg recorregut: una primera resseguint el camí de l'Eix Transversal; una atra seguint el Corredor Mediterrani fins al País Valencià, i una última transfronterera amb la Catalunya Nord en un traçat circular que passarà per les Alberes i el cap de Creus.