La Cambra de Comerç de Girona considera que per engolir tot el trànsit i no convertir-se en un coll d'ampolla la variant de les Preses ha de ser de doble carril, igual que la variant d'Olot.

L'organisme creu que és una prioritat per a l'economia de la Garrotxa, d'Osona i de les comarques gironines la construcció d'una carretera que enllaci Olot amb la C-37 al túnel de Bracons. És per això que es va mostrar favorable a que la nova carretera es consideri una unitat de conjunt en el seu traçat, des de l'enllaç de l'A-26 amb la carretera N-260, a l'entrada del terme municipal d'Olot, fina a la seva connexió amb l'actual carretera C-37. Al mateix temps, consideren que "cal fer aquesta infraestructura d'una manera totalment respectuosa amb el territori".

Durant el ple, l'ens es va posicionar amb relació a les obres d'aquesta via. Consideren que el túnel de Bracons genera importants retencions del trànsit a la C-152, des de la rotonda final, en el terme municipal de la Vall d'en Bas, fins a Olot, especialment en al tram central del municipi de les Preses i a l'interior d'Olot.

"Evidentment, cal vetllar pels valors naturals, paisatgístics, mediambientals i agraris d'un territori molt sensible, que també patiria molt amb les retencions que s'ocasionarien a la zona sense una via dimensionada al seu ús", resumeixen, afegint que "caldria que el projecte del tram Vall d'en Bas-Les Preses i el d'Olot es puguin coordinar per entrar en funcionament de manera conjunta, per evitar així un increment del volum de la circulació i un augment de la inseguretat".