El Govern, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, els ajuntaments de Palamós i Roses i les cambres de comerç de Palamós i Girona han signat aquest dissabte un nou acord institucional per potenciar el tràfic de creuers als ports de Palamós i Roses. L'acord marc ha d'impulsar una línia de treball conjunta per a captar noves companyies, fidelitzar navilieres i posicionar els dos ports de i la seva destinació turística en la ruta de referència de les línies de creuers.

Durant la signatura de l'acord, el president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, ha assegurat que els 70.000 euros que s'invertiran aquest 2016 per promocionar els dos ports generaran un impacte econòmic de 2 milions d'euros al territori.

L'acord l'han signat, a més de Font, la vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip; l'alcalde de Palamós, Lluís Puig; l'alcaldessa de Roses, Montserrat Mindan; el vicepresident de la Cambra de Comerç de Palamós, Albert Vancells, i en representació de la Cambra de Comerç de Girona, Narcís Coll.

El nou acord institucional ha de promoure els ports de Palamós i Roses i les seves destinacions turístiques entre la indústria creuerística arreu del món. L'acord tindrà una vigència de quatre anys, un temps per a que els dos ports i els seus destins continuïn col·laborant estretament per augmentar el nombre de companyies i escales, consolidar les línies de creuers que ja visiten aquests ports i fomentar l'oferta turística.

El secretari d'Infraestructures ha destacat l'important retorn econòmic que tindran les accions promocionals que es faran. «Els 70.000 euros invertits en promoció generaran un impacte econòmic de 2 milions al territori aquesta temporada», ha assegurat i ha afegit que el document signat aquest dissabte és «un acord continuista que posa en valor els dos ports i les seves destinacions arreu del món». El president de Ports també ha avançat que està previst que aquesta temporada arribi el passatger número 300.000 a les instal·lacions de Palamós.

Creació de la marca Costa Brava

L'edició d'aquest conveni es va iniciar amb Palamós l'any 2010 i Roses s'hi va incorporar l'any 2011. Un any després, el 2012, es va crear la marca Costa Brava Cruise Ports per unificar la promoció conjunta dels dos ports i els seus destins turístics davant la indústria internacional de creuers.

L'acord fixa l'elaboració d'un Pla d'accions anual, d'acord amb l'estratègia de màrqueting definida per les institucions signants de l'acord, per a que les línies de treball establertes potenciïn l'activitat de creuers a Palamós i Roses i aportin més turisme a la Costa Brava.

El Pla d'accions per a la temporada 2016 disposa d'un pressupost de 70.000 euros i preveu fer accions destinades a captar noves companyies i consolidar les existents per a incrementar el tràfic de creuers, participar amb els dos ports i els seus destins als principals fòrums del sector, organitzar viatges per familiaritzar i donar a conèixer els ports i la seva àrea d'influència, incentivar la creació de productes i activitats per oferir als turistes de creuers una experiència més àmplia del territori, realitzar accions per copsar possibles necessitats en la destinació en el desenvolupament de l'activitat de creuers i dissenyar i organitzar jornades i seminaris de sensibilització i formació en matèria de turisme de creuers amb associacions i organismes.