El Govern, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, els ajuntaments de Palamós i Roses i les cambres de comerç de Palamós i Girona van signar ahir un nou acord per potenciar el tràfic de creuers als ports de Palamós i Roses. El document ha d'impulsar una línia de treball conjunta per captar noves companyies, fidelitzar navilieres i posicionar els dos ports i la seva destinació turística en la ruta de referència de les línies de creuers. Durant la signatura, el president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, va afirmar que els 70.000 euros que s'invertiran aquest 2016 per promocionar els dos ports generaran un impacte econòmic de 2 milions d'euros al territori.

L'acord el van signar, a més de Font, la vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip; l'alcalde de Palamós, Lluís Puig; l'alcaldessa de Roses, Montserrat Mindan; el vicepresident de la Cambra de Comerç de Palamós, Albert Vancells; i, en representació de la Cambra de Comerç de Girona, Narcís Coll. Tot plegat ha de promoure els ports de Palamós i Roses i les seves destinacions turístiques entre la indústria creuerística arreu del món. L'acord tindrà una vigència de quatre anys, un temps per tal que els dos ports i els seus destins continuïn col·laborant estretament per augmentar el nombre de companyies i escales, consolidar les línies de creuers que ja visiten aquests ports i fomentar l'oferta turística.

El secretari d'Infraestructures va destacar l'important retorn econòmic que tindran les accions promocionals que es faran. En aquest sentit, va dir que el document signat és "un acord continuista que posa en valor els dos ports i les seves destinacions arreu del món". El president de Ports també va avançar que està previst que aquesta temporada arribi el passatger número 300.000 a les instal·lacions de Palamós.

Creació de marca Costa Brava

L'edició d'aquest conveni es va iniciar amb Palamós l'any 2010 i Roses s'hi va incorporar l'any 2011. Un any després, el 2012, es va crear la marca Costa Brava Cruise Ports per unificar la promoció conjunta dels dos ports i els seus destins turístics davant la indústria internacional de creuers.

L'acord fixa l'elaboració d'un Pla d'accions anual, en consonància amb l'estratègia de màrqueting definida per les institucions signants per tal que les línies de treball establertes potenciïn l'activitat de creuers a Palamós i Roses i aportin més turisme a la Costa Brava.

El Pla d'accions per a la temporada 2016 disposa d'un pressupost de 70.000 euros i preveu fer accions destinades a captar noves companyies i consolidar les existents per incrementar el tràfic de creuers, participar amb els dos ports i els seus destins als principals fòrums del sector, organitzar viatges per familiaritzar i donar a conèixer els ports i la seva àrea d'influència, incentivar la creació de productes i activitats per oferir als turistes de creuers una experiència més àmplia del territori, realitzar accions per copsar possibles necessitats en la destinació en el desenvolupament de l'activitat de creuers i dissenyar i organitzar jornades i seminaris de sensibilització i formació en matèria de turisme de creuers amb associacions i organismes.