L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha reconegut aquest dimecres sentir-se "decepcionat" perquè els pressupostos de la Generalitat del 2016 que es van donar a conèixer ahir no inclouen cap partida per la futura variant, una obra molt reclamada al territori que ja té el projecte constructiu acabat. "M'hauria agradat que hi hagués hagut una partida important o simbòlica però confiem que el Govern hi posarà els diners quan sigui possible", ha afirmat.

També ha dit que la ciutat ja ha rebut inversions importants en els últims anys que han fet possible projectes com l'hospital inaugurat fa més d'un any i que no estan "desanimats". Per altra banda, ha recordat que la consulta que començarà la setmana vinent i on s'inclou una pregunta sobre la variant és una bona oportunitat perquè els ciutadans expressin que aquesta és una obra prioritària i que els permetrà tenir més força per seguir exigint aquesta inversió, no només al Govern, sinó també a Madrid.

L'alcalde ha fet aquesta valoració l'endemà que la Generalitat presentés els pressupostos per al 2016. Les comarques gironines rebran un total de 52,2 milions d'euros, un 3,7% més que l'any passat. La Garrotxa és una de les comarques de la demarcació on s'hi destinaran menys diners amb 1,9 milions d'euros. Bona part de la inversió -1,2 milions d'euros- aniran destinats a la rehabilitació del pont de la C-66 sobre el riu Fluvià al terme municipal de Besalú, uns treballs que ja estan en marxa.

La variant d'Olot és una obra molt reivindicada a la Garrotxa perquè ha de permetre descongestionar el trànsit que passa pel centre de la ciutat uns 40.000 vehicles diaris- i millorar la connexió de la comarca amb Osona, l'Alt Empordà i el Ripollès. El projecte constructiu ja està acabat. El Govern ha reiterat a través dels diferents consellers de Territori i Sostenibilitat que aquesta és una obra prioritària però que la seva construcció dependrà de la disponibilitat pressupostària.

Els comptes del 2016 no inclouen cap partida per a aquesta obra malgrat la insistència de l'Ajuntament que ho reclama de forma urgent.Aquesta és una obra complexa perquè està lligada a una altra variant, la que es coneix com la de Les Preses, que encara no té un traçat consensuat pels municipis i que ha d'enllaçar amb el túnel de Bracons.

L'altra peça relacionada és el tram estatal que ha de connectar aquesta nova via amb l'N-260 a la Vall de Bianya. Aquest tram ha estat motiu de polèmica per diferents endarreriments. Finalment, l'Estat es va comprometre a assumir aquesta obra sense posar sobre la taula un calendari. El desembre del 2014, el BOE publicava l'estudi informatiu i d'impacte ambiental del "Nou traçat de la carretera N-260: Olot-enllaç amb la carretera C-38".

El Consell Comarcal de la Garrotxa, l'Ajuntament de la Vall de Bianya i el d'Olot van consensuar unes al·legacions que a dia d'avui encara no han obtingut resposta. En l'última visita del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, a Olot a principis de maig va subratllar que la variant d'Olot era un projecte "molt costós" que incloïa també la de Les Preses i el desdoblament pendent de la C-66 i que es tractaria com a un de sol, malgrat haver-se de fer en diferents fases. També va dir que el Govern intentaria mostrar el "compromís" amb aquest projecte "d'alguna manera o altre" amb els pròxims pressupostos.