L'educació emprenedora centra un projecte educatiu europeu Erasmus plus que la Universitat de Girona coordina conjuntament amb l'escola d'educació Infantil i Primària la Draga, de Banyoles. La resta de socis del programa Tea-cher 2020 són institucions educatives de sis països diferents, que aquesta setmana participen en unes jornades a la capital del Pla de l'Estany.

A la UdG i a la Draga s'hi afegeixen la Universitat de Glasgow, d'Escòcia; l'ACTA Center, de Romania; la Universitat de Pitesti, de Romania; l'Sttedni prumyslova skola Otrokovice, de la República Txeca; la Global School Support, de Dinamarca; l'ITE Scarpellini, d'Itàlia;?i el Centro Studi Città di Foligno, també italià. Seixanta persones d'aquests centres, que representen totes les etapes educatives, participen en unes jornades d'intercanvi que van començar dilluns i acabaran demà.

L'objectiu del programa Erasmus plus Teacher 2020, que acabarà al setembre de 2016 després de dos anys de feina, és promoure l'educació emprenedora a nivell europeu. Aquests dies, els responsables dels centres participants comparteixen experiències en tallers pràctics, alhora que fan una reflexió col·lectiva sobre el que ha de promoure l'educació emprenedora i com ho ha de fer.

Els socis del projecte desvinculen l'emprenedoria de la creació d'empreses i la relacionen amb l'adquisició d'eines i estratègies que permetin generar idees i dur-les a terme. De totes maneres, els docents implicats en aquest Erasmus consideren que caldria plantejar-se la conveniència d'incloure més continguts econòmics a educació Secundària, per tal que els joves aprenguin a controlar les seves finances particulars o col·lectives.

En l'any i mig del programa ja s'han desenvolupat una vintena de projectes emprenedors en totes les etapes educatives i de temàtiques molt diverses, que es recolliran en un llibre. El treball pretén replantejar-se la manera d'inculcar l'emprenedoria al seu alumnat, donant més capacitat de decisió als estudiants i promovent la iniciativa o la creativitat. Ahir, la coordinadora de Teacher 2020, Mariona Masgrau, va explicar que «volem que els alumnes tinguin la iniciativa de com i què aprendre». Per la seva banda, la directora de la Draga, Maria Antònia Camps, va considerar que «la implicació de l'escola encaixa en el projecte de direcció, amb una part sobre les capacitats emprenedores dels alumnes, algunes de les quals ja aplicàvem, com deixar als propis alumnes com serà l'aula de P5».