El Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya a Girona ha detectat que algunes clíniques dentals a la demarcació ofereixen falsos descomptes socials després d'inflar el pressupost dels tractaments i aplicar així una suposada ajuda, sobretot a persones amb pocs recursos. En realitat, però, asseguren des de l'ens col·legial, són descomptes que s'apliquen a tothom que demana un servei dental.

Des del Col·legi d'Odontòlegs gironí recorden que aquestes clíniques dentals són entitats privades que no tenen cap vincle amb assitents socials o amb l'administració pública i que fan servir paraules com «assistència solidària» o «social» que poden donar lloc a confusió per part dels pacients que s'hi adrecen.

A més a més, els professionals avisen que sovint són pressupostos poc transparents entregats per comercials que no tenen gaires coneixements odontològics i que només busquen el benefici econòmic de la clínica, en detriment d'una bona qualitat assistencial.

És per això que des del Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Girona aconsellen no pagar mai per avançat la totalitat del tractament i desconfiar dels pressupostos on no apareix ni el nom ni el número del dentista col·legiat.

Clients «poc informats»

Els col·lectius més vulnerables són els principals destinataris d'aquestes suposades campanyes «solidàries» que algunes clíniques dentals de Girona ofereixen, segons denuncia el Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya a Girona, que en les últimes setmanes ha rebut més d'una vintena de consultes sobre aquestes pràctiques.

El que es busca és captar pacients potencials amb una cultura dental «poc informada i definida», segons alerta el Col·legi a través d'un comunicat, que assegura que l'oferta de serveis «socials» pot portar a confusió perquè se'n parla com si fossin «ajudes» al pacient per a reduir el cost del tractament.

I és que, segons diuen, el que fan realment aquestes clíniques dentals és «inflar» el pressupost del tractament prèviament i oferir descomptes encoberts que en realitat ofereixen a tothom qui acudeix a la seva consulta.

Davant això, recomanen no pagar mai per avançat el total dels tractaments, per tal que el pacient pugui aturar el tractament i evitar un perjudici econòmic més greu si alguna cosa no surt com s'espera.

També demanen que es desconfiï de pressupostos on no apareix el nom i el número de col·legiat del dentista i que, en cas de dubte, sempre es demani una segona opinió a un dentista col·legiat.