La Ciutat dels Detalls és un sistema telemàtic destinat a dur les mancances del dia a l'Ajuntament. Va ser creat per l'Ajuntament d'Olot el 2011 i cinc anys després els ajuntaments de la comarca han activat sistemes similars. En concret, Sant Joan les Fonts i la Vall d'en Bas han incorporat sistemes de queixes a les pàgines webs municipals.

La Ciutat dels Detalls es resumeix en un correu electrònic des d'on els ciutadans poden informar que el fanal no fa prou llum, que un gos perillós es passeja lliure, que el banc del parc té una barra trencada i d'altres.

Ahir, l'Ajuntament d'Olot va fer públiques les dades del seu sistema. Des de l'octubre del 2011 fins ahir, l'Oficina d'Atenció al Ciutadà d'Olot ha rebut 13.800 sol·licituds. Des d'un augment progressiu, l'any passat van gestionar 3.221 peticions. Es tracta d'un augment de peticions respecte a 450 demandes, un 16,2% més que el 2014.

«Per tant -va explicar Núria Fité (regidora d'Innovació i Atenció al Ciutadà)-, al llarg del 2015 i des de principis del 2016 s'han presentat una mitjana de gairebé 9 peticions al dia sobre aquest programa que canalitza les demandes, les queixes i els suggeriments dels ciutadans d'Olot sobre la conservació i el manteniment de la ciutat». Fité va informar que l'enllumenat públic encapçala la llista de sol·licituds, els segueixen el mobiliari públic, la senyalització viària, el paviment dels carrers i el manteniment dels jardins públics.

El programa la Ciutat dels Detalls està pensat com un instrument telemàtic, però també es poden fer les demandes per les vies presencial i telefònica. En base a les dades fetes públiques ahir, l'Ajuntament vol difondre el sistema per evitar desplaçaments presencials.