Les obres dels dos radars de tram que s'instal·laran a la N-II entre Agullana i Capmany ja estan en marxa. Aquesta setmana ja s'hi han pogut veure operaris que han començat posar cablejat a tocar del voral i també a fer una petita obra de formigó.

Aquests dos radars, un per sentit de circulació, juntament amb els que s'instal·laran a la C-66 entre el Gironès i el Baix Empordà han de començar a funcionar a partir del mes d'agost, segons va anunciar el Servei Català de Trànsit (SCT) durant el primer trimestre d'aquest any. Els aparells s'instal·len en punts on hi ha molt de trànsit: a la N-II per l'alta circulació provinent o en direcció a França i a la C-66 durant l'estiu, per la gent que circula cap a la Costa Brava.

Aquests tipus d'aparells registren les matrícules dels cotxes a inici i final de tram a través de càmeres, i si se supera la velocitat mitjana permesa se sanciona el conductor.

L'objectiu és que els vehicles mantinguin sempre la mateixa velocitat i evitar que els conductors frenin quan saben que es trobaran un radar i que llavors segueixin conduint per sobre del que està permès.

Els aparells que s'estan instal·lant a la Nacional II a l'Alt Empordà són un total de dos, un per cada sentit de la via que transcorre entre Agullana i Capmany. Es controlarà la velocitat durant 2,9 quilòmetres tant en sentit Figueres com en direcció la Jonquera.

L'altra instal·lació que s'ha de començar en breu està prevista a la C-66 i comprèn també dos aparells en ambdós sentits de la circulació -sentit Bordils i sentit Corçà- durant 8,7 quilòmetres entre els municipis de Corçà, Rupià, la Pera, Flaçà i Sant Joan de Mollet.

Deu a tot Catalunya

A tot Catalunya es preveu que hi hagi un total de deu radars de tram funcionant. S'ubicaran a l'autovia A-7 a Tarragona (entre Vila-seca i Altafulla), a la carretera C-16 a Cercs (entre Bagà i Berga), en un altre punt de la carretera C-16 a Sant Cugat del Vallès (entre Terrassa i Barcelona), a més dels dos trams nous a les comarques de Girona.

A Girona però aquest tipus d'aparell ja comença a ser més habitual que a la resta de Catalunya i és que actualment n'hi ha tres funcionant en diversos punts de la xarxa viària.

El primer que va entrar en funcionament a la demarcació ho va fer al mes de maig del 2014. Es tracta d'un aparell que està instal·lat entre Cassà de la Selva i Llagostera, a la C-65 i comprèn un tram de cinc quilòmetres.

Els altres dos radars de tram estan en funcionament des del cap de setmana del 13 de juny de ?l'any passat i estan ubicats a la variant de Girona, també a la carretera Nacional II.

Túnels de la variant

Un dels radars es troba en el tram on hi ha els tres túnels de la variant i actualment només s'hi pot conduir a un màxim de 80 quilòmetres per hora. Es tracta d'un recorregut de tres quilòmetres.