Sant Joan les Fonts crea una marca turística per promocionar el seu patrimoni

Forma part d'un projecte estratègic més ampli per posicionar el poble entre els punts de referència de la Garrotxa

25.06.2016 | 19:56

'Sant Joan les Fonts. Vulcanisme i natura´. Aquest és nom de la nova marca turística que el poble garrotxí ha creat per donar a conèixer i promocionar el seu patrimoni natural i cultural. Aquesta iniciativa forma part d'un projecte de desenvolupament estratègic més ampli que ha arrencat la vila i que té per objectiu convertir el poble en un dels nous punts de referència de la Garrotxa.

La vila és un dels municipis amb més patrimoni natural i volcànic de tota la comarca garrotxina però mai ha atret masses turistes. Des del consistori volen canviar aquesta realitat i, per això, han creat aquesta nova marca que ajudarà revaloritzar els principals actius de la vila tals com el Molí Fondo, el Boscarró o la zona de blísters, unes formacions volcàniques inèdites i úniques arreu de Catalunya.

Al mateix temps, estan senyalitzant i adequant tot aquest espai, instal·lant-hi panells informatius i creant miradors perquè les persones amb mobilitat reduïda puguin accedir-hi.

Una cinquantena de persones han assistit aquest dissabte a l´acte de presentació de la nova marca turística i logo de Sant Joan les Fonts. Al mateix temps, s´han donat a conèixer les últimes actuacions que s´estan fent a la zona del Molí Fondo i Boscarró. L´alcalde de la vila, Joan Espona, ha detallat que estan treballant en aquesta zona, senyalitzant-la, col·locant panells informatius – alguns dels quals ja s´han pogut veure i consultar aquest dissabte- i adequant l´espai perquè persones amb mobilitat reduïda puguin accedir-hi.

També estan netejant les tres colades basàltiques i l´empresa EducArt ha implantat una ruta amb elements didàctics pensada per al públic familiar. Amb totes aquestes iniciatives volen posar en valor el patrimoni històric, cultural i natural de la vila i, al mateix temps, atreure més turistes. El poble disposa de restes geològiques úniques.

En concret, ara fa pocs mesos es va descobrir unes formacions volcàniques inèdites a la Garrotxa i a tot Catalunya: els blísters. Petits túmuls, bombolles, que es van formar dins de les colades de lava que fluïen per la zona. Actualment estan erosionats, reomplerts de basalt i sediments, però encara es pot veure la forma de les protuberàncies.

Espona ha comentat que el nou logo mostra els elements clau de la vila: «força, aire, aigua i volcans». «Aquests són els elements que volíem potenciar i identificar-los amb el poble, creiem que ho hem aconseguit amb la nova imatge», ha assenyalat. Uns canvis amb els quals volen atreure més visitants i incrementar la despesa turística al poble, un municipi que es troba dins del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Del 2014 al 2015, la vila va registrar un augment del 38% dels turistes. Amb la nova Oficina de Turisme i el pla de desenvolupament turístic preveuen incrementar aquesta xifra.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema