Aviació Civil conclou que l'avioneta estavellada a Toses volava massa baix

La investigació afirma que l'aparell es va accidentar per una «planificació deficient» de la ruta

01.07.2016 | 07:04

Aviació Civil conclou que la causa més probable de l'accident mortal de l'avioneta que es va estavellar a Toses (Ripollès) el 8 de setembre del 2015 és que l'aeronau volés massa baix com a conseqüència d'una «planificació deficient» de les altituds de la ruta. L'avioneta havia sortit de l'aeròdrom de Menorca i anava, amb dues aeronaus més, cap al de la Cerdanya.

La investigació apunta que, quan intentava sortir d'una vall d'aproximadament 1.800 metres a Toses, va impactar primer contra un pi i va anar perdent altitud cap a l'esquerra fins a xocar «invertida» contra terra. Llavors, es va incendiar. «No hi ha constància» d'error o mal funcionament de l'avioneta i ni el pilot ni el copilot van fer cap trucada d'emergència abans de l'accident, indica la investigació. Els dos tripulants van morir.

«La investigació ha determinat que aquest accident es va produir per una planificació deficient prèvia al vol que no va tenir en compte la dificultat de salvar la sortida de la vall a l'altitud a la que operava l'aeronau, el que va portar a realitzar un viratge a l'esquerre xocant contra la muntanya», conclou l'informe de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC).

La investigació recull tota la informació relacionada amb el vol i amb l'accident. També ha analitzat les restes de l'aeronau i les imatges d'una càmera que va enregistrar els instants previs al sinistre. L'avioneta estava tripulada per un pilot d'origen alemany de 43 anys amb 250 hores d'experiència de vol i de copilot hi anava un home alemany de 67 anys que tenia llicència de pilot d'ultralleuger.

Cap a dos quarts de 4 de la tarda del 8 de setembre del 2015, l'avioneta es va enlairar de l'aeròdrom Sant Lluís de Menorca. L'avioneta accidentada era la primera de la formació de tres. Segons recullen les imatges de la càmera instal·lada a la segona avioneta, la primera aeronau volava «molt pròxima al terreny» per una vall. Durant el vol, va començar a fer un viratge cap a l'esquerra. La investigació exposa que «no hi ha constància» de cap error mecànic o mal funcionament de l'avioneta.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema