El Banc de Sang encara l'estiu, una època en què les donacions baixen prop d'un 30%, amb una setantena de campanyes previstes a les comarques gironines. A més de les tradicionals col·lectes a les poblacions de costa, enguany el Banc de Sang també farà per primera vegada una col·lecta al centre comercial Gran Jonquera. Serà el 16 de juliol i anirà molt adreçada al turisme local i als visitants francesos que passen per l'establiment altempordanès. Una altra de les novetats de l'estiu és la primera campanya especial que es celebrarà al mes d'agost a la Vall de Núria.

I és que, tot i que els punts més forts dels itineraris dels busos del Banc de Sang són els espais més concorreguts dels municipis costaners, com els passejos marítims, també s'han establert punts de donació a les localitats d'interior. Per aquests mesos, informen des del Banc, hi ha prevists campanyes a Palamós, Blanes o Calonge, i a Llançà hi haurà una marató de donació a finals de juliol.

En el conjunt de Catalunya, el Banc de Sang ha programat una vuitantena de campanyes de donació de sang al dia. L'objectiu que s'ha marcat és incrementar en un 10% el nombre de donacions respecte les aconseguides l'estiu anterior.

En aquests mesos de vacances, la baixada de l'activitat a les empreses i universitats i el canvi d'hàbits fa que molts donants habituals deixin de donar sang, però l'activitat als hospitals no es redueix. Com que la sang caduca, calen donacions diàries per mantenir les reserves per atendre els pacients. Amb l'objectiu d'animar tothom a fer un gest altruista abans o durant les vacances, el Banc de Sang acaba de llançar la campanya «Aquest estiu, fes #amicspersempre».

Aquest estiu, els qui s'adrecin als hospitals amb banc de sang, com el Trueta, o a una de les unitats mòbils rebran una calcomania dissenyada especialment per recordar que, quan donen sang, salves vides i fan amics per sempre.

Els tatuatges han estat concebuts per cinc il·lustradors que s'han inspirat en històries de cinc receptors de sang i com a títol, han escollit una cançó popular del món de la música que més han identificat amb la història del donant. Per exemple, la realitzadora audiovisual Lyona s'ha inspirat en All you need is love dels Beatles, o l'il·lustrador i membre de Manel, Roger Padilla, en Heroes, de David Bowie.