Ensenyament vol impedir l'assetjament a estudiants per l'orientació sexual

Demana a les direccions dels centres que ofereixin «entorns amables» a l'alumnat i que s'hi refereixi amb el nom de gènere amb què s'identifiqui

09.02.2017 | 05:50

El Departament d'Ensenyament ha prioritzat el respecte per la identitat de gènere de l'alumnat en les orientacions per a l'inici del curs 2016-2017, així com també ha actualitzat els protocols contra l'assetjament per motius relacionats amb l'orientació sexual.

Entre les novetats més destacades hi ha que la direcció de l'escola o l'institut ofereixi «un entorn amable» a l'estudiant, perquè visqui la seva condició amb naturalitat; que la comunitat educativa s'hi adreci amb el nom de gènere amb què s'identifiqui i que tambçe s'utilitzi en els llistats de classe, els informes i la resta de documentació interna; que es respecti la seva vestimenta i s'eviti, tot el possible, les activitats escolars diferenciades per sexe.

Aquestes són algunes de les mesures previstes per la Conselleria, que vol potenciar la igualtat i la no discriminació per l'orientació sexual de l'alumnat amb algunes actuacions que ja s'han implantat i d'altres que s'estrenaran el curs vinent. L'objectiu d'Ensenyament és promoure i garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals (LGTBI) a l'escola. Com a principal novetat, els Documents d'organització i gestió del centre per al proper curs inclouen un apartat per a l'atenció d'infants i adolescents transgènere o intersexuals en els centres educatius. Pel que fa a l'actualització de protocols per prevenir, detectar i intervenir davant situacions de discriminació o assetjament, la documentació està disponible per als centres educatius i per a les famílies -que els poden consultar a través del web Família i escola del Departament.

Aplicació per a la convivència

Ensenyament preveu mecanismes de detecció i seguiment per treballar la conscienciació i la prevenció de la violència per raó d'orientació sexual, identitat o expressió de gènere, tot oferint als centres una aplicació informàtica per elaborar un «Projecte de convivència». Aquesta eina conté elements de diagnosi, propostes, normativa i recursos per ajudar els centres a traslladar-lo a l'aula i a l'entorn de l'escola o l'institut. La seva finalitat és eradicar l'homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

Enllaços recomanats: Premis cinema