El RACC proposa incrementar el límit de velocitat entre Llagostera i Palafrugell

Assegura que els conductors no la respecten i recomana que se superin els 100 km/hora per la morfologia de la via

07.07.2016 | 09:59
La C-31 al seu pas per Santa Cristina amb retencions, foto d´arxiu.

El RACC proposa revisar els límits de velocitat a l'autovia que transcorre entre Llagostera i Palafrugell. Es tracta d'un tram de 33 quilòmetres de la C-65 i C-31 on l'entitat assegura que es podria circular a més dels 100 quilòmetres per hora, el límit màxim de circulació que hi ha actualment establert. A més, una de les altres conclusions de l'estudi sobre la senyalització dels límits de velocitat a les carreteres catalanes és que hi ha molts usuaris que circulen per aquesta via que connecta amb la Costa Brava que no compleixen el límit.

La morfologia de la via, segons l'estudi del RACC, permet augmentar la velocitat ja que té uns «radis de gir i peralts que permetrien una velocitat segura més elevada». I afegeix que els conductors no compleixen amb l'actual límit a 100 quilòmetres per hora. Detalla que més d'un 15% dels usuaris superen el límit actual establert.

Juntament amb la carretera C-13 que uneix Alcoletge amb Tremp, l'autovia de Llagostera a Palafrugell són les dues carreteres pitjors puntuades de l'estudi que ha analitzat vuit vies de Catalunya.

El motiu pel qual la C-65 i la C-31 només obtenen dues estrelles de les quatre de l'anàlisi és la suspensió pel límit de velocitat que encara que és una via desdoblada, amb vorals amples i incorporacions espaiades, els usuaris van a massa velocitat.

En aquest estudi, s'hi ha analitzat la morfologia de la via, la senyalització i el comportament dels usuaris. En el tram d'autovia entre Llagostera i Palafrugell la puntuació màxima ha estat de 47,5 punts sobre 100. I és que pel que fa a l'adequació de la velocitat a la morfologia de la via ha obtingut 5 dels 30 punts màxims; la senyalització ha obtingut 42,5 punts dels 60 i el comportament dels usuaris ha estat valorat amb un 0 dels 10 punts possibles.

L'estudi destaca que a banda de la velocitat el que en canvi obtenen una puntuació elevada són el nombre de senyals, la visibilitat i el manteniment de la carretera. En canvi, s'ha detectat una duplicació dels senyals fet que obté una puntuació baixa, ja que poc més de l'11 per cent dels senyals compleix amb aquest criteri.

L'anàlisi destaca que hi ha una distància mitjana entre senyals de límit de velocitat d'1,1 quilòmetres, la qual cosa es considera «acceptable» ja que suposa que cada 30 segons hi ha un recordatori.

Quant a les recomanacions que fa el RACC cal replantejar-se el límit de velocitat i d'altres millores més puntuals respecte a la publicació de senyals i el reforç de la senyalització dels radars, fet que asseguren que permetria un increment de la puntuació. En tot el tram analitzat hi ha un total de tres radars, segons assegura l'estudi.

Finalment, de les vuit vies analitzades a tot Catalunya el Racc recomana que es faci una senyalització sistemàtica dels actuals límits de velocitat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema