El Govern preveu iniciar la perllongació de la C-32 fins a Lloret de Mar a la tardor

El conseller Rull garanteix que no s'aprovarà el pla de l'aeròdrom de la Cerdanya fins que hi hagi consens territorial

19.07.2016 | 07:26
Reproducció virtual del projecte de perllongament de la C-32 fins a Lloret de Mar · Diari de Girona

El Govern iniciarà les obres de perllongament de l'autovia C-32 fins a Lloret de Mar (la Selva) entre setembre i octubre, segons va anunciar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una entrevista a l'ACN. Rull va avançar que el seu Departament respondrà abans de l'estiu les al·legacions fetes pels agents implicats al pla específic de millores ambientals del tram Tordera-Blanes-Lloret de la C-32. "Hem volgut respondre les al·legacions una per una i no en bloc. Fer-ho ben fet per després estar en condicions d'iniciar les ?obres entre setembre i octubre, amb la visió de seguiment permanent per part del territori i incloent millores ambientals a través d'un informe complementari. Així anem complint els compromisos que assumim com a Govern", va sentenciar el conseller.

El nou tram de l'autovia C-32 tindrà una longitud de 6,7 quilòmetres i s'iniciarà a l'encreuament amb la GI-600 a Tordera. La infraestructura connectarà amb la carretera C-63 (que uneix Olot i Lloret) i disposarà d'un ramal de connexió amb Fenals fins la GI-682. El projecte comptarà amb dos túnels i cinc viaductes i tindrà un termini d'execució de dos anys. L'autovia tindrà una secció de 2+1 carrils (dos en sentit nord i un en sentit sud), que estaran separats per una mitjana per incrementar la seguretat, i serà executada per la concessionària Invicat (propietat d'Abertis) amb una inversió prevista de 71 milions d'euros.

Sobre infraestructures viàries, el conseller també es va referir a l'aplicació de l'anomenat "model Girona" a la N-340 al seu pas per les comarques de Tarragona. Rull va explicar que el Govern estudiarà amb la conselleria d'Interior, les administracions territorials i el sector del transport, una proposta per presentar al Ministeri de Foment a finals de 2016. "El model Girona ha funcionat i ha funcionat bé, s'ha reduït molt la sinistralitat a la N-II en aquella zona. Per contra, no es pot acceptar el nivell d'accidentalitat amb morts que hi ha a la N-340. Cal fer front a aquesta situació i garantir una mobilitat raonable", va sentenciar.

Consens territorial
D'altra banda, el conseller també va afirmar que la Generalitat buscarà el consens amb el territori en la nova tramitació del Pla Director Urbanístic de l'aeròdrom de la Cerdanya. "No té sentit no fer una proposta sense el consens del territori, volem que s'hi senti còmode", va apuntar Rull. El conseller va assegurar "amb rotunditat" que el nou PDU no permetrà l'aviació comercial a l'aeròdrom -"per això ja tenim Alguaire i la Seu d'Urgell"- sinó que se centrarà en l'aviació lúdica i esportiva i que es reduiran els metres quadrats d'edificació previstos inicialment. "Fins que no hi hagi un consens prou madur, no aprovarem el PDU", va afegir Rull, que va recordar que el Govern s'ha mantingut en contacte amb els alcaldes de Das i Fontanals, així com amb representants del Consell Comarcal de la Cerdanya per tractar aquesta qüestió.

Recentment, les entitats ecologistes incloses dins de la Plataforma Aturem la C-32 s'han unit per tenir més força contra l'ampliació de l'autopista. També es va fer una consulta a Blanes i Lloret, en la qual van participar 3.660 persones, per posicionar-se a favor o en contra de perllongar la C-32 i, el "no" es va imposar amb el 76% dels vots entre les dues localitats. Davant dels resultats, la plataforma va protestar que s'aturés el projecte d'ampliació de l'autopista.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema