Els municipis de la Costa Brava treuen mala nota en senyals de trànsit

L'estudi avisa que la situació genera incertesa als conductors i fa augmentar el risc d'accident

28.07.2016 | 07:18

Sortir en cotxe de Lloret de Mar amb la idea d'arribar a l'hospital de Blanes mirant els senyals de la carretera és impossible. Només trobaràs el camí si et saps el recorregut de memòria. Així ho diu un informe del RACC que ha analitzat la senyalització de set municipis de la Costa Brava i que posa mala nota a totes les localitats. De fet, tres de les poblacions estudiades -Palamós, Lloret i l'Escala- suspenen (amb una nota de menys de 50 punts sobre 100). Dues més -Roses i Sant Feliu de Guíxols- aproven per la mínima i només dues localitats -Palafrugell i Blanes- se situen per sobre de 60 punts sobre 100.

Les principals mancances que ha detectat l'informe són la falta de continuïtat i comprensió dels senyals de trànsit. El motiu és que la majoria de les destinacions només s'indiquen a les zones properes al final de l'itinerari; fins i tot, passa amb espais que acostumen a ser d'interès, com els centres sanitaris i les platges. Així mateix, l'estudi ha remarcat la manca de senyalització de les principals vies i per adreçar els conductors a les zones amb aparcaments. El RACC ha recordat que és important que els municipis de la Costa Brava indiquin els aparcaments per reduir la creació d'embussos de vehicles, ja que tenen un comportament turístic estacional elevat.

Pel que fa a la puntuació, les set poblacions analitzades del litoral gironí suspenen, de mitjana, en la continuïtat i la comprensió de la senyalització. Per separat, Blanes aprova justíssim en la continuïtat dels senyals de trànsit; també ho fa en la comprensió, igual com Palafrugell que supera el llindar de 60 punts sobre 100. En canvi, les altres localitats tenen una puntuació que en alguns casos cau fins a 30 punts sobre 100 (en la continuïtat i la comprensió de la senyalització). És el cas de Palamós que, segons l'informe, indica d'una manera deficient la platja i altres destinacions interurbanes. A més, el RACC ha alertat que les poblacions estudiades que informen de les zones amb aparcaments, no detallen quin és el seu estat d'ocupació.

Més risc
També ha avisat que la falta de continuïtat dels senyals genera incertesa als conductors quan han de decidir el recorregut per arribar a una destinació. Una situació que, segons el RACC, fa augmentar el risc d'accident perquè, a part del trànsit, els conductors han de posar més atenció en altres aspectes. Sobre la manca de comprensió, es produeixen casos de senyalització excessiva. L'estudi ha insistit que la tendència a indicar espais privats (com els hotels) fa que es sobrepassi l'aglomeració dels senyals a les zones de platges.

A part de la continuïtat i la comprensió, els dos altres factors que ha analitzat l'informe són la visibilitat i el manteniment de la senyalització. Els set municipis de la Costa Brava estudiats superen, de mitjana, els 70 punts sobre 100 en la visibilitat i els 60 sobre 100 en el manteniment. Ara bé, el RACC ha destacat que la nota del manteniment dels senyals de trànsit es troba per sota de la mitjana d'altres localitats catalanes analitzades.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema