El transport sanitari no urgent a les comarques de Girona manté deficiències però els seus responsables asseguren que, després d'una arrencada carregada d'incidències, el funcionament ha assolit certa normalitat. Si no està normalitzat del tot, apunten que, almenys, s'ha resituat en les condicions prèvies al nou concurs.

Amb 20.000 serveis mensuals a Girona, una xifra que contrasta amb els 300 o 400 de l'urgent, el transport sanitari no urgent és la base del servei d'ambulàncies i mobilitza el major nombre de recursos i personal. Ara es treballa per a la millora general del transport i, especialment, del no urgent no programat -que inclou les sortides d'urgències o altes hospitalàries. Per aconseguir-ho, s'ha posat en marxa un pla de millora que s'ha de completar al llarg del 2016.

Dintre d'aquest projecte, s'han estudiat les rutes i se n'han elaborat de noves, que ja s'han concretat amb la Clínica Girona i l'Hospital de Figueres. La companyia es va comprometre a millorar la flota d'ambulàncies, que ja té vehicles nous, fins arribar a una vintena. I el SEM treballa en proves pilot a fora de Girona per aplicar la geolocalització i fer un seguiment on line en temps real de tota l'activitat, que permetrà controlar totes les fase del servei.