Qui va ser cap provincial de Trànsit a Girona entre 2002 i 2006, Cristóbal Cremades, s'ha convertit ara en el flamant nou responsable de la Direcció General de Trànsit (DGT) després que la seva anterior cap, Maria Seguí, s'hagués vist forçada a dimitir per haver finançat des de l'organisme les investigacions de l'empresa on treballava el seu marit.

Natural de la Corunya, Cremades és llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid i és membre de l'Escala Superior de Tècnics de Trànsit des de l'any 1992. Fins ara ocupava el càrrec de Secretari General de la Prefectura Central de Trànsit, posició per a la que va ser nomenat el juliol de 2012.

Prèviament, va ser cap de Seguretat Vial a Badajoz, cap local a Sabadell entre 1999 i 2002, quan va passar a ser el cap provincial de Girona fins l'any 2006, que va plegar per marxar a la prefectura provincial de Trànsit a Madrid just quan va implantar-se el carnet de conduir per punts. En el càrrec s'hi va estar fins al 2012.

La Confederació Nacional d'Autoescoles (CNAE) ha reafirmat la seva «voluntat de cooperació tècnica amb la DGT i qualssevol administracions i organitzacions relacionades» amb el trànsit i la seguretat vial. A més, assegura que seguirà col·laborant amb aquest organisme independentment de les persones que el dirigeixin.

L'escàndol de la DGT

La renovació al capdavant de la DGT es produeix després que el Ministeri de l'Interior obrís una investigació a principis de juliol contra la màxima responsable de Trànsit perqué entre 2012 i 2014 va adjudicar tres projectes a l'Institut Universitari d'Investigació en Enginyeria d'Aragó, pertanyent a la Universitat de Saragossa, on treballava la parella de Seguí.

Encara que des de la DGT es va defensar que aquests contractes no es van adjudicar «arbitràriament» i que els diners de la investigació no els rebia la parella de la directora sinó la Universitat, el govern en funcions l'ha deixada caure i li ha buscat substitut. Seguí ja va quedar desautoritzada pel Ministre quan va proposar que els conductors més grans haguessin de tornar a ser avaluats.

El de Seguí és el segon escàndol que esquitxa la DGT des que es va cessar la subdirectora adjunta de Formació Vial, Marta Carrera, en filtrar-se una gravació que la vincula a una suposada martingala per amanir el concurs públic d'adjudicació dels cursos per recuperar els punts del carnet retirats.