El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha obert la licitació de les obres de dos trams de la via ciclista del Ter, al Ripollès, que donarà continuïtat a la ruta del Ferro (Ripoll-Sant Joan de les Abadesses) fins a Setcases. Amb una inversió d'1,4 milions d'euros, els treballs impulsen el tram de Sant Joan de les Abadesses i el que transcorrerà entre el nucli urbà de Camprodon i Llanars. La via ciclista del Ter discorrerà en un entorn molt sensible ambiental i paisatgísticament: la capçalera del Ter, envoltada de prats i boscos, amb nuclis urbans singulars.

A més, connectarà amb la via cicloturística Pirinexus, que utilitza un tram d'enllaç per accedir a la ruta del Carrilet (Olot - Girona), a Sant Joan de les Abadesses i a Camprodon.

El projecte preveu la formació d'un vial per a vianants i ciclistes que connecta el nucli urbà de Sant Joan de les Abadesses (rambla de Bernat Guillem de Samassó) amb la Colònia Llaudet, resseguint la carretera N-260 pel costat nord.

Acabat asfàltic

Aquest tram té una longitud d'uns 2,3 quilòmetres, amb un pendent màxim del 6,3%, i una amplada de tres metres. Segons explica Territori i Sostenibilitat en un comunicat, l'itinerari té un paviment amb acabat asfàltic i compta amb baranes de fusta als punts on es presenten desnivells importants.

A causa de l'orografia en aquest tram, el traçat inclou la implantació de quatre passos superiors, de 21, 40, 30 i 40 metres de longitud, respectivament, per creuar diversos torrents. Millora d'un camí L'actuació també inclou la millora del camí d'accés de l'N-260 al pont del Reixac, tot segregant el trànsit de vianants i bicicletes amb el dels vehicles motoritzats (especialment vehicles pesants) que l'utilitzen.

El pressupost previst per a les obres en aquest tram de la via ciclista del Ter és d'1,1 milions d'euros i un termini d'execució de sis mesos.

El segon tram que s'impulsa, entre els nuclis urbans de Camprodon i Llanars, té una longitud d'uns 1,3 quilòmetres (950 metres al tram urbà de Camprodon i 800 metres en el tram interurbà). S'inicia al pont de la carretera GIV-5254 que creua el riu Ter, on es preveu l'eixamplament de la vorera existent. També es condicionarà el tram de vorera fins al creuament amb el passeig de Maristany, que aquí formarà part del recorregut de la via verda en convivència amb els vehicles motoritzats.