Cotxes aparcats damunt la línia groga, fins a tres cotxes en línia aparcats damunt del bicicarril i una llarga cua de vehicles que espera que el semàfor es posi verd. És la imatge d'una dia feiner al matí al carrer Pou de Glaç d'Olot. És un carrer que transcorre en paral·lel amb l'avinguda Reis Catòlics, la via d'entrada i sortida a Olot des de l'avinguda de Sant Joan de les Abadesses.

Per tal d'evitar embussos i problemes d'aparcament, l'Ajuntament ha encarregat un estudi. Segons ha reconegut l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas CiU), una de les propostes de l'estudi és fer que el carrer Pou del Glaç sigui de direcció única.

El carrer és un dels accessos a l'Hospital d'Olot i de la Garrotxa i de la zona de supermercats i petites indústries que l'envolta. La recent dinamització d'aquesta perifèria d'Olot, abans força tranquil·la, ha convertit l'avinguda Reis Catòlics en una de les vies de més trànsit de la ciutat i en conseqüència el carrer Pou del Glaç en una ruta alternativa.

Josep Maria Corominas s'ha manifestat conscient de la problemàtica del carrer Pou del Glaç. L'alcalde ha avançat que l'Ajuntament ha encarregat un estudi de mobilitat «per veure quines solucions hi podem donar» . Sobre els problemes detectats ha enumerat una zona de càrrega i descàrrega. «La utilitzen determinats camions que dificulten la circulació», segons l'alcalde olotí.

També ha explicat que és usat per molts conductors que volen estalviar-se un tros pel fet d'evitar l'avinguda Reis Catòlics i pels veïns del barri de Sant Pere Martir i del Pla de Dalt que baixen al centre d'Olot. Es tracta de dues de les zones més poblades d'Olot.

Corominas ha explicat que quan l'Ajuntament estigui en disposició de l'estudi, reordenarà els aparcaments i les zones de càrrega i de descàrrega.

Un altre problema és l'excés de velocitat fora de les hores punta. És un carrer molt llarg, cosa que dóna per a quatre passos de vianants. És un dels llocs amb més atropellaments lleus d'Olot. Ara, només hi ha un semàfor que hi regula el trànsit, a la cruïlla amb l'avinguda Joaquim Danés.

Respecte al carril bici ha indicat que el problema resideix en la urbanització dels terrenys de l'antiga fàbrica de cartró, ara propietat d'un banc. Es tracta d'un important solar, ara tapiat, que ocupa una part del terreny per on el bicicarril hauria de tenir continuïtat. «És una obra particular que teòricament hauran de fer en el moment que urbanitzin», ha exposat l'alcalde. Corominas ha explicat que l'Ajuntament manté negociacions amb la propietat del solar. Espera que aviat arribi a bon port.

La circulació pel carrer Pou del Glaç ja va ser tema de debat i motiu de mocions en l'anterior mandat. Poc abans de les eleccions del 2015, Josep Guix (portaveu del PSC) es va queixar de manca d'aparcaments, de mal estat de trams de voreres i de camions en operacions de càrrega i descàrrega en hores punta.

El líder dels socialistes va demanar habilitar com a aparcament de càrrega i descàrrega el solar que es troba al xamfrà amb el carrer Eiximenis, al costat dels horts municipals. Per a Guix, hauria estat una solució a la manca d'aparcaments provocada per l'habilitació del carril bici que haurà d'enllaçar la via verda del Ripollès amb la que va cap a Girona per l'antic traçat del Carrilet.

De fet, el tram de carril bici actual fa les funcions d'aparcament momentani. Un conductor darrere l'altre aparquen sobre la calçada pintada de color rosa i destinada a bicicletes. Un cop a sobre, posen els llums del vehicle en intermitència per assenyalar emergències i baixen i fan el que han de fer. Quan acaben i surten, un altre conductor repeteix l'operació.

En el cas que un ciclista cregui que el carril bici s'ha fet per bicicletes, es troba que és impossible avançar. La solució és baixar i anar a peu per la vorera, cosa també estranya, perquè les amples voreres d'Olot són molt usades per ciclistes.

Abans de la reclamació electoral, el PSC havia presentat una moció al ple. La demanda era que l'activació del carril bici havia suposat la pèrdua de 15 places d'aparcament.

Llavors l'Ajuntament va posar en servei els aparcaments del carrer Esgleiers. Van suposar un reforç als aparcaments del carrer Pou del Glaç, davant de cinemes Olot. Reduir el aparcaments també entra en l'estudi de racionalització del trànsit.