Onze persones han mort a les carreteres gironines entre el 21 de juny a l'11 de setembre en deu accidents de trànsit. La demarcació de Girona concentra el 30% de les víctimes mortals de trànsit a Catalunya i és l'única on han augmentat els morts a la carretera ?respecte a l'estiu de l'any passat, quan van morir deu persones. El nombre de sinistres s'ha mantingut igual.

La carretera més afectada ha estat l'AP-7, amb cinc morts, seguida de la C-26, l'anomenat Eix Prepirinenc, que va de Balaguer a Figueres, amb quatre. La C-25, la N-340 i la C-63, que va de Lloret a Olot, han tingut dues víctimes mortals.

En el conjunt de Catalunya, hi ha hagut 36 morts en 34 accidents, davant dels 49 morts i 46 accidents de l'estiu de l'any passat, cosa que suposa una reducció de més del 25%. Per demarcacions, la major reducció s'ha produït a Lleida, amb un 42% de descens dels accidents i un 46% dels morts, ja que han passat de 15 a 8; a Tarragona el descens ha estat del 38% dels morts, passant de 13 a 8, mentre que a Barcelona s'ha passat d'11 a 9, un 18% de reducció.

El conseller d'Interior, Jordi Jané, veu una evolució positiva de les xifres, però ha lamentat que el 38% dels accidents són d'un vehicle sol, que el 35% dels sinistres són causats per distraccions, sobretot telèfons mòbils, i el 20% dels morts no portaven el cinturó cordat, principalment conductors. Des de principis d'any, Catalunya ha registrat 16 morts menys, davant de l'augment de 66 morts més al total estatal.

Aquestes xifres són relativament bones, tot i que el conseller ha reiterat que no vol caure en «l'autocomplaença». De fet, els 36 morts són gairebé la meitat dels 70 que hi va haver el 2010, però encara superen els 30 de l'estiu del 2014. El descens de ferits greus no ha estat tan pronunciat, ja que s'ha passat de 257 a 252 en un any. El 2010 hi va haver 281 ferits greus, un 10% més. Des de principis d'any, Catalunya ha registrat 16 morts menys, davant de l'augment de 66 morts més al total estatal.

Per tipus de vehicle, 19 anaven amb cotxe, 12 amb moto i quatre amb vehicle pesant, proporcions similars a l'any passat, excepte en ciclistes, que hi va haver cinc morts i aquest any cap, tot i que han augmentat els ferits greus, i vianants, que han passat de quatre a un mort. A més, el 38% dels vehicles implicats en accidents mortals circulaven sols, i per tant no es pot atribuir la causa a cap altre vehicle. De fet, el 35% dels accidents amb morts van ser per distraccions, el 26% per errada del conductor i un 24% per una infracció.

Jané s'ha mostrat preocupat pel fet que encara hi hagi un 20% dels morts que no portaven el cinturó cordat, xifra que es manté estable respecte al 2015, i que majoritàriament es tracta de conductors. També ha lamentat que el 10% dels conductors ferits greus superés els nivells d'alcohol legals.