El cas del túnel del Pertús de la línia d'alta velocitat del TAV va començar amb mal peu, com ara es tanca.

TP Ferro va obtenir la concessió el 2003 i les obres es van acabar dins del termini. El febrer del 2009, els 44,4 quilòmetres de la línia estaven estesos, incloent-hi el túnel del Pertús que creua els Pirineus (de 8,3 quilòmetres). Els treballs van costar uns 1.100 milions. Tot i això, la línia del TAV que enllaçava amb el tram transfronterer no es va acabar fins al gener del 2013. Arran del retard, l'Estat va indemnitzar la concessionària amb més de 100 milions, a part d'allargar la concessió atorgada a TP Ferro dels 50 als 53 anys.

El juliol del 2015, l'empresa va demanar el concurs de creditors a causa del deute que arrossegava, després de no poder lligar cap acord amb els bancs ni amb els estats espanyol i francès per refinançar el forat econòmic. Ara, amb la liquidació de TP Ferro, s'obre el capítol de les indemnitzacions que tant ACS com Eiffage preveuen reclamar per la fallida. Justament, l'espanyola ACS (en mans de Florentino Pérez) ja va rebre 1.350 milions de l'Estat pel tancament de la planta de gas Castor.