El nou pla estratègic de futur per Trànsit redueix els 22 sectors de trànsit actuals a 16. Els sectors que se suprimiran són Olot, Sant Feliu de Guíxols, Mataró, Igualada, Montblanc i Mora. La informacíó la va donar en un comunicat el Sindicat de Mossos d´Esquadra (SME). A Girona, hi ha 4 sectors deTrànsit: Girona, Figueres, Olot i Sant Feliu de Guíxols. La idea té un termini de 10 anys i encara no està aprovada.

Amb aquesta mesura, l´altre sindicat, el Sindicat Independent de Mossos (Uspac) considera que es perdrà la prevenció que fins ara es feia al territori. A més, USPAC no es refia de la promesa verbal de no desplaçar els actuals agents, ja que fa quatre anys es va eliminar la unitat de Ponts (Noguera) i es van enviar a Tàrrega els mossos que hi treballaven. USPAC ha lamentat la mesura, que atribueixen a la manca d'efectius, i ha demanat a les autoritats locals que se´n queixin al Departament d´Interior i al Parlament.

El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha dit que respecta les decisions operatives dels comandaments del cos i que hi confia plenament.

Segons el comunicat del Sindicat SME, en un principi no hi hauran canvis de destinació d´agents que continuaran amb la mateixa destinació de trànsit. Fins i tot, quan només quedin tres o quatre efectius en la destinació a suprimir. Segons el Sindicat, no sortiran places pels sectors suprimits en els propers concursos de trànsit.

Segons ha explicat el portaveu del Sindicat de Mossos d´Esquadra (SME), Antoni Castejón, la percepció al cos és que es tracta d´una retallada encoberta. Ha recordat que fa entre 4 i 5 anys de la darrera promoció d´agents i que hi ha una mancança d´efectius a tot Catalunya.

A la pràctica i a la llarga ha posat d´exemple: si no hi ha efectius de trànsit a Olot, sortiran des de Figueres o des de Vic. Ha exposat que des d´Olot com passa ara, no hi podran anar.

Ha explicat que la diferència entre els efectius de trànsit i els de seguretat ciutadana és que ambdós tenen una formació específica. Ha enumerat que els agents de trànsit compten amb una formació i una experiència en l´assistència de ferits per accident. Ha posat d´exemple que poden detectar l´estat d´un ferit per la manera de parlar. També ha enumerat que poden detectar un vehicle sospitós de no haver passat la ITV o no disposar d´assegurança amb una visualització i que poden observar una alcoholèmia abans de fer la prova amb l´alcoholímetre.

Aquests valors afegits dels Mossos de Trànsit són els que marquen la principal disconformitat de la reestructuració dictada per la Direcció General de Policia.

El Sindicat (SEM) -segons Castejón- està en contra de la possibilitat que les primeres assistències les facin les patrulles de seguretat ciutadana. Aquesta circumstància - segons ell- és vista pel sindicat com la demostració d´una retallada encoberta.

Sectors diferents

Castejón ha indicat que cada sector té unes característiques diferents. Per exemple, la Garrotxa té en l´A-26 una línia de radars de control de velocitat que detecten molts excessos.

Per la seva banda -segons ell-, la zona de Sant Feliu de Guixols té en la carretera de Tossa una zona de molta perillositat. Amb això indica que cada sector té unes característqiues pròpies.