La Costa Brava i l'Emilia Romagna s'uneixen en una acció promocional a les xarxes socials

La inèdita iniciativa té per objectiu posicionar les dues destinacions com imprescindibles per als amants de la gastronomia i les experiències enogastronòmiques a Europa

07.10.2016 | 11:47
La Costa Brava i l'Emilia Romagna s'uneixen en una acció promocional a les xarxes socials

L´acció Euroblogtrip Food & Wine neix arran de les similituds existents en l´estratègia de màrqueting digital que els organismes de promoció turística del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme de l´Emilia Romagna utilitzen per generar continguts a les xarxes socials a fi d´atraure un públic objectiu que comparteixen ambdues destinacions: els amants de la gastronomia i les experiències enogastronòmiques.

En els darrers anys, el Patronat de Turisme ha impulsat accions i projectes com ara el congrés TBEX Catalunya-Costa Brava, el programa Resident Blogger i els concursos fotogràfics d´Instagram Your City per tot el territori. El Patronat de Turisme de l´Emilia Romagna, per la seva banda, s´ha posicionat de manera destacada amb projectes com ara el programa BlogVille i la sèrie de concursos temàtics d´instagram #myER.

Aquesta iniciativa tan inèdita entre destinacions similars i competidores no es presenta com una competició sinó més aviat com un repte en què se sumem esforços, recursos i saber fer (know-how) per assolir un objectiu comú: posicionar les destinacions als canals digitals i captar un públic molt específic que tant pot ser europeu com de procedències més allunyades, com els Estats Units, Austràlia o Àsia.

En relació amb aquest tema, Ramon Ramos, director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha manifestat «Som dues regions que disposem de patrimoni cultural i gastronòmic valorat i que potenciem. Junts reunim els dos millors restaurants del món i una de les concentracions més grans d´estrelles Michelin, tot acompanyat amb productes d´altíssim nivell, distingits amb segells de qualitat agroalimentària». Ramos ha afegit «Aquest és un primer pas en una relació d´entitats que serà llarga i que portarà altres projectes promocionals i fires a ambdues destinacions».

Així, del 6 al 12 d´octubre, té lloc el doble blogtrip, viatge de descoberta i d´experiències per a prescriptors digitals, dirigit a un grup d´influenciadors, que es durà a terme a la Costa Brava i a la regió italiana de l´Emilia Romagna, centrat en aspectes enogastronòmics, culturals i tradicionals de cada destinació.

A la demarcació de Girona, del 6 al 9 d´octubre, els participants coneixeran i experimentaran en primera persona la destinació amb activitats com ara: excursió en vaixell pel cap de Creus; activitat de verema en un celler de la Ruta del Vi DO Empordà, taller de cuina amb el xef Pep Nogué, aperitiu a El Celler de Can Roca, visita temàtica de Joc de Trons a Girona i vol en globus pel Pirineu de Girona, entre d´altres.

A la regió italiana de l´Emilia Romana, el programa tindrà lloc del 9 al 12 d´octubre, i se centrarà en les visites a empreses artesanals productores de vinagre de Mòdena i formatge parmesà, en la participació en un taller de cuina al Centre Casa Artusi i la visita al Museu Enzo Ferrari.

Els bloguers que participen a la primera experiència d´intercanvi entre destinacions turístiques són: els canadencs Audrey Berguer, de http://thatbackpacker.com; Samuel Jeffery, de http://nomadicsamuel.com i Brendan van Son, de www.brendansadventures.com; la francesa Laurène Philippot, de www.carnetdescapades.com; l´alemanya Anja Beckmann, de www.travelontoast.de, i el videobloguer italià Emiliano Bechi Gabrielli, de www.emisevenmedia.com.

La participació i col·laboració dels consells comarcals, municipis, establiments i empreses locals per on té lloc la visita dels bloguers ha estat fonamental en la programació de l´acció.

Els usuaris de les xarxes socials que vulguin seguir l´evolució de les experiències dels bloguers a la demarcació de Girona i també a l´Emilia Romana poden fer-ho utilitzant els perfils a Facebook, Twitter i Instagram del Patronat, les etiquetes #EuroFoodTrip #InCostaBrava i #InPyrenees, o bé accedint a l´apartat "Amb uns altres ulls" del web oficial.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema