L'aeroport de Girona-Costa Brava va perdre al setembre 18.039 passatgers. Les dades mensuals d'Aena confirmen aquesta caiguda del 8,3% respecte al setembre de l'any anterior. Llavors la base aèria de la província va transportar 217.884 passatgers. Aquest any, la xifra ha estat de 199.845, la major part dels quals van ser usuaris de Ryanair. Aquest retrocés arriba després d'un bon agost en el qual l'aeroport va tancar amb un increment de passatgers d'un 1,1% aproximadament.

Aquest nou descens suposa un gerro d'aigua freda per a l'aeroport després de viure uns mesos dolços plens de bones notícies. La primera va arribar al maig amb l'aposta de Jet2 i Pobeda Airlines per oferir més vols o encetar-ne de nous a l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar. Després va ser el torn de Ryanair, que el mes passat va reprendre l'idil·li amb Girona anunciant nou rutes noves de cara al 2017. La cirereta del pastís la van posar els números verds de juliol i agost, mesos en els quals l'aeroport va créixer en nombre de passatgers per primer cop en anys aprofitant l'embranzida del turisme.

Malgrat això, durant el mes passat l'aeroport va tornar a la crua realitat d'un 2016 marcat per la caiguda gairebé constant del nombre d'usuaris. Dos fenòmens poden explicar la baixada. El primer és que l'estiu s'ha acabat. Per tant, hi ha hagut un descens en picat dels viatgers de temporada, el gruix que permet que l'aeroport superi el milió de passatgers anuals.

El segon és que per moltes declaracions d'amor de Ryanair cap a Girona, la companyia irlandesa (també principal responsable del transport d'aquest milió de passatgers) no posarà en pràctica la recuperació a la província fins al març del 2017. O sigui, que aquest setembre només 29 rutes d'aquesta aerolínia han operat al llarg de la temporada alta, set menys que el 2015.

Al setembre, el director de comunicació de Ryanair, Robin Kiely, va explicar que de cara a l'any que ve la companyia esperava recuperar els nivells de 2014. Tanmateix, fa dos anys Ryanair oferia 49 destinacions en lloc de les 38 que oferirà el 2017.

Kiely va aclarir que l'increment de passatgers vindria donat per l'augment del nombre de freqüències i no pas pel de rutes. I va concretar que el nombre de vols seria un 16% més freqüent, passant dels 118 setmanals als 131 previstos.

L'any 2017 serà el de la recuperació a l'aeroport. Mentrestant, però, a Vilobí encara s'esperen uns mesos de números vermells i pèrdua de passatgers.