Anar a Paris en TAV serà més ràpid d'aquí a un any

Les sis hores que es triguen ara s'escuçaran quan el tram de Perpinyà a Nimes, ara convencional, sigui d'alta velocitat

21.10.2016 | 10:02
Anar a Paris en TAV serà més ràpid d'aquí a un any

A finals d'aquest 2016 ja farà tres anys que es va posar en funcionament el servei de Renfe i SNCF que connecta, sense haver de fer transbordament, Barcelona, Girona i Figueres amb França a través de la línia del tren d'alta velocitat (TAV). Ara bé, una part del traçat francès encara és convencional, de manera que –per exemple– el temps del recorregut entre Girona i París és de gairebé 6 hores. Un temps que es preveu que es pugui escurçar quan el tram entre Perpinyà i Nimes –que ara és convencional– sigui d'alta velocitat.

Aquest traçat es divideix en dos trams: Perpinyà-Montpeller i Montpeller-Nimes. El primer està a les beceroles –de moment no hi ha ni previsió per començar les obres–, mentre que el segon ja es troba en la fase final. En concret, segons va publicar ahir el rotatiu francès Midi Libre, l'última previsió és que el traçat entre Montpeller i Nimes estigui operatiu d'aquí a un any. Es tracta d'un tram d'uns 75 quilòmetres que ara preveu entrar en proves, amb la idea de funcionar el 2017.

Els treballs de construcció de la línia Montpeller-Nimes del TAV s'han portat a terme els darrers tres anys. D'aquesta manera, una vegada estigui operatiu aquest traçat, els trens passaran dels 160 quilòmetres per hora actuals de circulació –de la línia convencional– als 220 quilòmetres de la línia d'alta velocitat. Així mateix, quan tot el tram entre Perpinyà i Nimes sigui d'alta velocitat, la previsió és que els trens puguin arribar a circular fins als 300 quilòmetres per hora.

Tot i això, aquesta idea encara tardarà uns quants anys a fer-se realitat perquè, fins ara, el traçat Perpinyà-Montpeller no ha avançat ­gaire. A principis d'aquest 2016 França va aprovar el recorregut del tram, que fa uns 150 quilòmetres de longitud i que es calcula que necessitarà una inversió de més de 5.500 milions d'euros per a la seva construcció. Malgrat tot, el projecte encara s'ha de declarar d'utilitat pública i últimament s'ha qüestionat que aquesta inversió sigui prioritària, que de moment no disposa de cap termini per fer les obres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Comarques

Acte de presentació de l'Emprimavera't d'Olot.
La nova Fira de Primavera d'Olot més florida

La nova Fira de Primavera d'Olot més florida

L'organització ha programat una cursa de bicicletes infantil i una cursa pedestre...

El club Motor Antic d´Olot homenatjarà la Vespa

El club Motor Antic d´Olot homenatjarà la Vespa

?L'invent de la motocicleta Vespa compleix 71 anys ?Cada vegada hi ha més persones aficionades de...

Vuit propostes per gaudir del cap de setmana a Girona

Vuit propostes per gaudir del cap de setmana a Girona

Fires, festes mostres florals, música i teatre formen part de les nostra selecció

Uns 90.000 britànics volaran a Girona amb Jet2 aquest estiu

Uns 90.000 britànics volaran a Girona amb Jet2 aquest estiu

La línia aèria operarà 21 vols setmanals i posarà a la venda 178.000 seients

La farmàcia del Trueta va dispensar 1,14 milions de medicaments el 2016

La farmàcia del Trueta va dispensar 1,14 milions de medicaments el 2016

El servei de l'hospital de Girona, que ha estat reconegut amb la certificació de qualitat ISO...

L´alta velocitat Barcelona-Girona registra el 2016 tants viatgers com la Barcelona-Tarragona en 9 anys

L´alta velocitat Barcelona-Girona registra el 2016 tants viatgers com la Barcelona-Tarragona en 9 anys

El nombre d'usuaris entre Sants i Lleida és quatre vegades superior a la línia entre la capital...

Enllaços recomanats: Premis cinema