Anar a Paris en TAV serà més ràpid d'aquí a un any

Les sis hores que es triguen ara s'escuçaran quan el tram de Perpinyà a Nimes, ara convencional, sigui d'alta velocitat

21.10.2016 | 10:02
Anar a Paris en TAV serà més ràpid d'aquí a un any

A finals d'aquest 2016 ja farà tres anys que es va posar en funcionament el servei de Renfe i SNCF que connecta, sense haver de fer transbordament, Barcelona, Girona i Figueres amb França a través de la línia del tren d'alta velocitat (TAV). Ara bé, una part del traçat francès encara és convencional, de manera que –per exemple– el temps del recorregut entre Girona i París és de gairebé 6 hores. Un temps que es preveu que es pugui escurçar quan el tram entre Perpinyà i Nimes –que ara és convencional– sigui d'alta velocitat.

Aquest traçat es divideix en dos trams: Perpinyà-Montpeller i Montpeller-Nimes. El primer està a les beceroles –de moment no hi ha ni previsió per començar les obres–, mentre que el segon ja es troba en la fase final. En concret, segons va publicar ahir el rotatiu francès Midi Libre, l'última previsió és que el traçat entre Montpeller i Nimes estigui operatiu d'aquí a un any. Es tracta d'un tram d'uns 75 quilòmetres que ara preveu entrar en proves, amb la idea de funcionar el 2017.

Els treballs de construcció de la línia Montpeller-Nimes del TAV s'han portat a terme els darrers tres anys. D'aquesta manera, una vegada estigui operatiu aquest traçat, els trens passaran dels 160 quilòmetres per hora actuals de circulació –de la línia convencional– als 220 quilòmetres de la línia d'alta velocitat. Així mateix, quan tot el tram entre Perpinyà i Nimes sigui d'alta velocitat, la previsió és que els trens puguin arribar a circular fins als 300 quilòmetres per hora.

Tot i això, aquesta idea encara tardarà uns quants anys a fer-se realitat perquè, fins ara, el traçat Perpinyà-Montpeller no ha avançat ­gaire. A principis d'aquest 2016 França va aprovar el recorregut del tram, que fa uns 150 quilòmetres de longitud i que es calcula que necessitarà una inversió de més de 5.500 milions d'euros per a la seva construcció. Malgrat tot, el projecte encara s'ha de declarar d'utilitat pública i últimament s'ha qüestionat que aquesta inversió sigui prioritària, que de moment no disposa de cap termini per fer les obres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Comarques

Els càmpings gironins i la UdG duran a terme recerca i projectes conjunts

Els càmpings gironins i la UdG duran a terme recerca i projectes conjunts

La col·laboració s'inicia acollint a la Facultat de Turisme una mostra sobre els 60 anys de...

Ni angelets, ni germanes de la caritat

Ni angelets, ni germanes de la caritat

El fiscal del doble crim de Bordils assegura que l'autor material del fets va executar una de les...

El SEM ha atès 183 aturades cardíaques a Girona aquest any

El SEM ha atès 183 aturades cardíaques a Girona aquest any

Vuit de cada deu casos són fora dels hospitals, però només un 15% rep maniobres de reanimació...

Girona acollirà dissabte la primera edició d´un festival d´art per a infants i famílies

Girona acollirà dissabte la primera edició d´un festival d´art per a infants i famílies

La geometria centrarà un programa amb tallers interactius, espectacles i jocs per promoure la...

Les Alzines organitza una tallada de cabells solidària amb pacients de càncer

Les Alzines organitza una tallada de cabells solidària amb pacients de càncer

L'acció beneficiarà una associació que fabrica perruques amb cabell natural per a persones amb la...

Declaració d'Independència

 
Consultori

Puigdemont al Parlament

Carles Puigdemont pot declarar la independència aquesta tarda però no ha aclarit si serà simbòlica o efectiva - El Govern espanyol, amb el suport del PSOE i Cs, diu que està disposat a prendre «les mesures que calguin» per evitar que tiri endavant


Enllaços recomanats: Premis cinema