Anar a Paris en TAV serà més ràpid d'aquí a un any

Les sis hores que es triguen ara s'escuçaran quan el tram de Perpinyà a Nimes, ara convencional, sigui d'alta velocitat

21.10.2016 | 10:02
Anar a Paris en TAV serà més ràpid d'aquí a un any

A finals d'aquest 2016 ja farà tres anys que es va posar en funcionament el servei de Renfe i SNCF que connecta, sense haver de fer transbordament, Barcelona, Girona i Figueres amb França a través de la línia del tren d'alta velocitat (TAV). Ara bé, una part del traçat francès encara és convencional, de manera que –per exemple– el temps del recorregut entre Girona i París és de gairebé 6 hores. Un temps que es preveu que es pugui escurçar quan el tram entre Perpinyà i Nimes –que ara és convencional– sigui d'alta velocitat.

Aquest traçat es divideix en dos trams: Perpinyà-Montpeller i Montpeller-Nimes. El primer està a les beceroles –de moment no hi ha ni previsió per començar les obres–, mentre que el segon ja es troba en la fase final. En concret, segons va publicar ahir el rotatiu francès Midi Libre, l'última previsió és que el traçat entre Montpeller i Nimes estigui operatiu d'aquí a un any. Es tracta d'un tram d'uns 75 quilòmetres que ara preveu entrar en proves, amb la idea de funcionar el 2017.

Els treballs de construcció de la línia Montpeller-Nimes del TAV s'han portat a terme els darrers tres anys. D'aquesta manera, una vegada estigui operatiu aquest traçat, els trens passaran dels 160 quilòmetres per hora actuals de circulació –de la línia convencional– als 220 quilòmetres de la línia d'alta velocitat. Així mateix, quan tot el tram entre Perpinyà i Nimes sigui d'alta velocitat, la previsió és que els trens puguin arribar a circular fins als 300 quilòmetres per hora.

Tot i això, aquesta idea encara tardarà uns quants anys a fer-se realitat perquè, fins ara, el traçat Perpinyà-Montpeller no ha avançat ­gaire. A principis d'aquest 2016 França va aprovar el recorregut del tram, que fa uns 150 quilòmetres de longitud i que es calcula que necessitarà una inversió de més de 5.500 milions d'euros per a la seva construcció. Malgrat tot, el projecte encara s'ha de declarar d'utilitat pública i últimament s'ha qüestionat que aquesta inversió sigui prioritària, que de moment no disposa de cap termini per fer les obres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Comarques

Port de la Selva.
Nevada primaveral al Pirineu i pluges de prop de 100 litres a la Vall d'en Bas i Molló

Nevada primaveral al Pirineu i pluges de prop de 100 litres a la Vall d'en Bas i Molló

Els Bombers van haver de fer una vintena de sortides, una d'elles, un accident de gravetat, i un...

«El dret a decidir es un joc de paraules, en democràcia decidim cada dia»

«El dret a decidir es un joc de paraules, en democràcia decidim cada dia»

Exlehendakari i expresident del Congrés dels Diputats, Patxi López va ser ahir a Girona per...

Figueres obre la campanya de donacions de sang gironines amb els Bombers

Figueres obre la campanya de donacions de sang gironines amb els Bombers

Figueres va donar ahir el tret de sortida de la campanya «Els bombers t'acompanyen a donar...

Deu farmàcies de Girona seran sentinelles i alertaran de l´abús i mal ús de fàrmacs

Deu farmàcies de Girona seran sentinelles i alertaran de l´abús i mal ús de fàrmacs

?Salut preveu posar en marxa a l'estiu una xarxa de 60 oficines per detectar problemes amb els...

Trenta dones de catorze associacions es reuneixen amb la directora de l´ICD

Trenta dones de catorze associacions es reuneixen amb la directora de l´ICD

La presidenta de l'Institut Català de les Dones, Teresa M. Pitarch, va inaugurar ahir a...

Protecció Civil manté les alertes per les incidències de la nit

Protecció Civil manté les alertes per les incidències de la nit

Diverses carreteres es troben tallades a causa del gel i la neu | S'esperen crescudes del Ter i el...

Enllaços recomanats: Premis cinema