Les obres del tram sud de la N-II estan essent de tot menys plàcides. L'últim reducte de carretera que encara té un sentit per banda, el tram de 2,7 quilòmetres entre Sils i Maçanet de la Selva, va reprendre fa poc més d'un any les obres que s'havien aturat l'any 2008. Però més enllà de les complicacions habituals que poden comportar uns treballs d'aquesta envergadura, en aquest temps diversos usuaris habituals de la via s'han queixat dels entrebancs que periòdicament han anat sorgint no només allà sinó a tot el trajecte fins a Girona ciutat.

L'últim d'aquests es va produir dimarts i dimecres i precisament en un tram que no hauria de portar problemes: el que ja s'ha convertit en l'autovia A-2 entre Fornells i Sils, desdoblat i amb dos carrils per banda. El motiu va ser el repintat de les línies de separació de carrils i vorals. Aquests treballs de conservació van provocar un caos circulatori que va allargar-se durant tot el dia i que va provocar enormes retencions i va obligar molts conductors fins i tot a desviar-se cap a l'autopista AP-7 per dirigir-se cap als seus llocs de treball.

Ahir el trànsit per aquest tram es va intensificar a causa d'una màquina que segava les males herbes dels vorals. Una altra font de queixes és, ara sí, entre Sils i Maçanet. Les obres en aquest carril han comportat una lògica limitació de la velocitat fins als 60 quilòmetres per hora. Això no ha implicat, de moment, caos circulatoris com el del repintat, però sí que ha irritat alguns conductors, especialment per la instal·lació de cinc radars mòbils. En aquest sentit, critiquen que vagin tan seguits i fins i tot alguns d'ells hi veuen afany recaptatori. També hi ha però, qui té la sospita que alguns d'aquests aparells siguin en realitat caixes buides i es col·loquin com a efecte dissuasiu per evitar l'excés de velocitat en un tram perillós.

Totes aquestes queixes s'afegeixen a la demanda perquè s'acabin unes obres «interminables», la petició més reclamada pels usuaris d'aquells trams de N-II. De moment però, Foment no ha volgut revelar dates concretes, si bé la previsió és que estiguin enllestides a partir del 2018. De moment, el Ministeri dirigit per Rafael Catalá va licitar el cap de setmana passat una bateria d'obres «d'explotació i conservació» de diversos punts tant de l'autovia A-2 com de la carretera N-II per 11 milions d'euros i a finalitzar en un termini de 48 mesos.