n Adif Alta Velocitat ha adjudicat el contracte d'obres de millora i condicionament de talussos situats al tram Riells-Figueres de la línia d'Alta Velocitat (AVE) Madrid-Barcelona-Frontera francesa, amb un pressupost de 2,6 milions d'euros (IVA inclòs). Aquesta obra servirà per reparar les deficiències de la línia i prevenir que les instal·lacions quedin afectades per pluges i altres fenòmens climatològics.

Segons Adif, aquesta actuació també «pretén optimitzar l'estat d'aquestes estructures i prevenir esllavissaments en episodis de fortes pluges que poguessin afectar els diferents elements del sistema ferroviari i la circulació de trens». La companyia assegura que l'actuació també té com a finalitat executar una actuació integral per adequar els talussos, integrant-los en l'entorn i garantir el període de durabilitat d'aquests elements per evitar que, amb el pas del temps, la climatologia pogués provocar afeccions majors en terraplens i desmunts, la qual cosa també contribuirà a reduir les necessitats de manteniment.

Les solucions tècniques previstes en el projecte s'han definit en la campanya d'inspeccions realitzades en els talussos compresos en els 75 quilòmetres del tram Riells-Figueres de la línia arran dels episodis de fortes pluges que es van registrar en diferents punts de la província de Girona durant els mesos d'octubre i novembre de 2014. A partir d'aquestes inspeccions, s'han definit diferents tipus de tractaments en funció de les diferents afeccions detectades en terraplens i desmunts. També es duran a terme actuacions d'hidrosembra i plantacions vegetals i per a la millora del comportament de cunetes i del sistema de drenatge de la plataforma.

El contracte d'obres ha estat adjudicat a l'empresa Vies i Construccions amb un termini d'execució estimat de 12 mesos.

Racionalitzar horaris

Per altra banda, ERC de Ripoll va demanar ahir la racionalització dels horaris de la línia de tren de Rodalies R3. Els republicans porten al plenari el document Racionalització dels horaris impulsat pel col·lectiu Perquè no ens fotin el tren.