L'Ajuntament de Begur ha iniciat el procés participatiu per decidir el destí d'una partida d'inversions d'un total de 100.000 euros, que es troben dins dels pressupostos de l'any vinent. Prop de 70 veïns van assistir divendres a la sala de plens de l'ajuntament a la segona reunió informativa del procés que ha endegat l'equip de govern del municipi.

Dimecres es va fer una primera reunió al poble d'Esclanyà, que va reunir prop d'una quarantena de veïns. Paral·lelament, l'Ajuntament ha editat uns díptics on s'explica en què consisteix el procés i com s'ha estructurat.

La reunió, amb la presència de diversos membres del govern begurenc, va anar a càrrec de l'alcalde, Joan Loureiro, que va explicar en què consisteix el procés participatiu, que és el primer que tira l'Ajuntament endavant. L'alcalde va manifestar dues novetats importants sobre la proposta inicial. Per un costat, després de la reunió que es va fer a Esclanyà, els projectes es repartiran entre els dos nuclis urbans, Begur i Esclanyà, tenint en compte el percentatge d'habitants de cadascun d'ells. Per l'altre, les dues escoles del municipi, el Doctor Arruga i Olivar Vell, també podran participar en la presentació de propostes.

A més, arran de la reunió de divendres a Begur, el mandatari begurenc va deixar clar que es crearan unes plantilles per a tots els projectes perquè tinguin en compte la mateixa informació, com poden ser els objectius i a qui va dirigit.

Després de les dues reunions informatives, avui s'obrirà un termini de temps perquè els begurencs i esclanyencs puguin fer les seves propostes d'inversió. Les propostes, que es poden fer al registre d'entrada de l'Ajuntament de Begur, al local polivalent d'Esclanyà o al correu electrònic alcaldia@begur.cat posant «procés participatiu 2017», haurà de comptar amb la identificació de la persona que la fa. Els projectes hauran de ser d'interès general, que respectin el marc jurídic legal, tècnicament i econòmicament viables i que no superin els 20.000 euros. La recollida de propostes es clourà el 27 de gener.

Seguidament, es procedirà a l'estudi de viabilitat dels projectes. L'estudi el realitzarà una comissió integrada per tècnics municipals, que hauran d'assessorar i informar sobre la viabilitat legal, tècnica i econòmica de les propostes presentades. L'estudi de viabilitat es farà del 31 de gener al 3 de març. Un cop enllestit el termini es publicarà la relació de les propostes admeses i excloses.

A partir d'aquí, s'iniciarà la tercera fase del procés, el de la votació entre les propostes admeses, que restaran exposades a la sala d'exposicions de les Escoles Velles.

Només podran votar les persones empadronades al municipi que siguin majors de 16 anys. Per votar, en què només es podrà fer sobre una proposta, caldrà anar presencialment a l'Ajuntament de Begur, presentant el document d'identitat i el termini serà del 6 al 17 de març. «Es faran els projectes que obtinguin més vots», va manifestar Loureiro, que va deixar clar que «el govern no decidirà res; és cosa dels veïns».

Les propostes més votades seran trameses a les seves àrees corresponents perquè els tècnics municipals redactin un avantprojecte. Els tècnics podran comptar amb la col·laboració de les persones que les hagin plantejat. I seguiran la seva tramitació administrativa, sent aprovades pel ple i incorporades al pressupost municipal del proper any per a la seva execució.