L'Ajuntament d'Olot proposa fer de sentit únic el carrer Pou del Glaç en direcció al Pla de Dalt. Es tracta d'una de les vies més transitades d'Olot, entre 6.000 i 7.000 vehicles al dia en direcció al Pla de Dalt i la meitat en direcció inversa.

És a dir, del Pla de Dalt al passeig de Barcelona. L'Ajuntament argumenta la necessitat de convertir el carrer Pou de Glaç en via de sentit únic a partir d'un estudi de trànsit fet per l'empresa INTRA.

L'Ajuntament ha fet arribar la seva proposta a les associacions de veïns dels barris confrontants amb el carrer. Es tracta de les associacions del Pla de Dalt-El Cassés, Montolivet, Eixample Popular, Desamparats, Mas Baix i els Turons. També han començat una bustiada porta a porta perquè tots els veïns estiguin informats i puguin opinar des de les associacions de veïns. Preveuen dur la informació a uns 3.800 habitatges.

Ahir, el regidor de Serveis Públics pel PDECat Josep Gelís va explicar que el sentit únic del carrer permetrà completar el carril bici que va de la carretera de Riudaura fins al carrer Pere Llosas. Ara, el carril bici és poc usat per causa d'haver-se convertit en un lloc d'aturada de petit temps dels cotxes. La idea és fer-lo arribar fins al camí dels Desemparats i així la connexió amb bicicleta entre el centre d'Olot i l'inici del carril bici Olot-Girona a l'antiga estació quedarà completada.

Gelis va preveure que el sentit únic representarà un augment de la seguretat viària i reduirà els petits accidents que hi passen sovint. A més, augmentaran els llocs d'aparcament.

La direcció única del carrer comportarà canvis en els carrers confrontants. El sentit únic partirà des de la rotonda del mas Closells (final del camí dels Desemparats) i seguirà fins a Montlivet, Mas Bai i el tram de la carretera de Riudaura comprès entre el passatge de la Ceràmica i el carrer Garcia Robles. També preveu que es podrà seguir pujant, però amb doble sentit, per l'avinguda Doctor Joaquim Danés fins al semàfor del carrer Pou del Glaç. A partir d'aquest punt i a diferència d'ara es podrà continuar baixant, però amb doble sentit de circulació, per l'avinguda Doctor Joaquim Danés fins a l'avinguda Reis Catòlics.

Una altra novetat proposada és implantar una nova senyalització al barri de Montolivet per limitar la circulació dels vehicles als 20 quilòmetres per hora.