Olot confirma que es busca capital privat per a les variants

L'Ajuntament considera que l'inici de les obres el 2018 és possible si es troba aquest tipus de finançament

20.01.2017 | 00:26

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (PDECat), va confirmar que la Generalitat ha establert contactes per fer les variants d'Olot i de les Preses amb finançament privat.

L'alcalde va definir el finançament privat com un gran avenç i va indicar que, ara, troba possible l'inici de les obres de les variants el 2018.

Corominas va fer la confirmació al programa Fil directe de Ràdio Olot, després que Diari de Girona avancés el dimarts (dia 17 de gener) que la Generalitat busca finançament privat per fer les variants. Va afegir que hi ha empreses interessades i que les obres poden començar el 2018.

El finançament privat va permetre el desdoblament de la C-17 fins a Ripoll. Cedinsa es va fer càrrec de les obres i recupera la inversió amb aportacions públiques segons el nombre de vehicles.

La informació de Diari de Girona va sortir de la conferència de Josep Santandreu (assessor en comunicacions de la Cambra de Comerç) i Esteve Corominas (arquitecte especialitzat en urbanisme). La conferència va estar organitzada pel Patronat d'Estudis Històrics d'Olot i Comarca.

Josep Santandreu va explicar que la ruta més ràpida des de les comarques del centre cap a la costa i la frontera és la que passa per Olot. És una ruta que es va obrir el 2009 amb els túnels de Bracons i, quan es facin, tindrà continuïtat a través de les variants d'Olot i de les Preses.

La construcció de les variants d'Olot i de les Preses està valorada en uns 200 MEUR. Es tracta d'una quantitat complicada de sortir dels pressupostos de la Generalitat.

El que sí pot estar al pressupost del 2017 són partides per començar les expropiacions dels terrenys per on ha de passar la variant d'Olot. També hi hauria d'haver un partida per al projecte i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de les Preses i de la Vall d'en Bas.

La darrera serà una variant amb recorregut consensuat entre els ajuntaments de les Preses, la Vall d'en Bas i Olot. Es tracta del primer trajecte plantejat fa 20 anys. Les altres opcions amb túnels i passos subterranis van ser descartades per l'elevat cost.

El recorregut de la part d'Olot està redactat i, en conseqüència, se sap que serà quasi tot soterrat i pràcticament no tindrà cap impacte visual.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Comarques

Accident de moto a la rotonda de la Canya
Accident de moto a la rotonda de la Canya

Accident de moto a la rotonda de la Canya

SINISTRE VIARI. La causa de l'accident d'una motocicleta a la rotonda de la Canya (Sant Joan les...

El Servei de Meteorologia alerta que es manté a Girona un índex ultraviolat molt alt

El Servei de Meteorologia alerta que es manté a Girona un índex ultraviolat molt alt

La intensitat de la radiació solar arribarà avui a nivells de 8 sobre 10 a Figueres, la Bisbal,...

Fracassa l´últim intent per resoldre la vaga d´ambulàncies a Girona

Fracassa l´últim intent per resoldre la vaga d´ambulàncies a Girona

Ahir es van reunir els sindicats i l'empresa adjudicatària, Transports Sanitaris de Catalunya, amb...

Madrenas està decidida a signar el que sigui perquè a Girona es pugui votar l´1-O

Madrenas està decidida a signar el que sigui perquè a Girona es pugui votar l´1-O

L'alcaldessa de Girona assumeix que pot ser inhabilitada i lamenta que el govern espanyol faci...

Demanen donacions per reparar la torre del rellotge de Sant Joan les Fonts

Demanen donacions per reparar la torre del rellotge de Sant Joan les Fonts

L'església parroquial és un dels edificis més grans...

Olot acull cursos de formació contínua subvencionats per la Generalitat

Olot acull cursos de formació contínua subvencionats per la Generalitat

La Fundació d'Estudis Superiors d'Olot (FES) ha signat un conveni amb PIMEC, la patronal de...

Enllaços recomanats: Premis cinema